Aplikacja Gmail pod systemem iOS umożliwia teraz szybkie i łatwe anulowanie subskrypcji jednym dotknięciem nowego przycisku.
W listopadzie okazało się, że zespół Gmaila testuje ulepszenie dla użytkowników Androida, które umożliwi im szybkie i łatwe anulowanie subskrypcji niechcianej poczty – obecnie ta opcja nie jest dostępna na telefonach z Androidem. Minął ponad miesiąc, a przycisk rezygnacji z subskrypcji, który jest wygodny i pozwala uniknąć konieczności przewijania i przeglądania wiadomości e-mail zaczyna pojawiać się w aplikacji na iPhonie.
W Gmailu pod systemem iOS znajduje się dobrze widoczny przycisk Unsubscribe (pol. Anuluj subskrypcję), który użytkownicy widzą bezpośrednio pod tematem wiadomości e-mail i nad jej treścią. Serwis Android Authority zamieścił zrzuty ekranu przedstawiające tę opcję, dzięki temu możemy zobaczyć jak ona wygląda w zaktualizowanym interfejsie użytkownika.
Zamiast klikać ikonę menu z trzema kropkami u góry okna wiadomości, a następnie szukać opcji „Anuluj subskrypcję” (lub przewijać wiadomość e-mail w dół i szukać przycisku „Anuluj subskrypcję” nadawcy), to nowe rozwiązanie jest znacznie wygodniejsze i oszczędza czas. Bez przewijania, bez wyszukiwania, wystarczy jedno dotknięcie przycisku i gotowe.
Ten dodatek do aplikacji Gmail na iOS-ie jest podobny do przycisku rezygnacji z subskrypcji w wersji internetowej, który jest umieszczony pod tytułem e-maila i obok danych nadawcy.
Jak dotąd nowy przycisk rezygnacji z subskrypcji nie jest jeszcze dostępny na urządzeniach z Androidem. To dość przewrotne, biorąc pod uwagę fakt, że Android jest platformą należącą do Google’a, ale nie jest to pierwszy raz, kiedy Google wprowadza funkcje na iOS-a przed Androidem – na przykład opcję usunięcia ostatnich 15 minut historii przeglądania w aplikacji Google czy możliwość przycinania filmów w Zdjęciach Google.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Phone Arena | Android Authority