Książka „You Are What You Watch” o tym, czy filmy i seriale mają na nas wpływ?

Czy zastanawiałeś się kiedyś, czy filmy i seriale telewizyjne, które regularnie oglądasz, mają jakiś wpływ na świat poza wartością rozrywkową?

Okładka książki: „You Are What You Watch: How Movies and TV Affect Everything” Walt Hickey (Workman Publishing Company, 2023)
Okładka książki: „You Are What You Watch: How Movies and TV Affect Everything” Walt Hickey (Workman Publishing Company, 2023)

Reporter Walt Hickey, który jako członek zespołu Insider zdobył nagrodę Pulitzera za ilustrowane reportaże i komentarze, w swojej nowej książce Książka You Are What You Watch: How Movies and TV Affect Everything (pol. Jesteś tym, co oglądasz: jak filmy i telewizja wpływają na wszystko) postanowił udowodnić, że seriale telewizyjne i filmy wpływają na wszystko wokół nas.

Zobacz też: Nowa książka „Seriale. Do następnego odcinka”

Jako autor tekstów kulturowych w FiveThirtyEight Hickey ma również doświadczenie w pracy z danymi — jak się okazuje, połączenie tych rzeczy doprowadziło do powstania tej książki, która zawiera odpowiedzi na pytania dotyczące ulubionych filmów, programów i seriali telewizyjnych, o których być może nawet nie pomyślałeś. Wykorzystał także ilustrowaną wizualizację danych obok tradycyjnego raportowania.

Pytania typu: czy wiesz, że populacja rekinów faktycznie spadła po wypuszczeniu filmu Szczęki? Czy zastanawiałeś się kiedyś, czy sporty wyświetlane w filmach, takie jak łucznictwo w Igrzyskach Śmierci, rzeczywiście doprowadziły do zwiększonego zainteresowania tą dyscypliną sportu? A może wiesz, że wywiady służb specjalnych USA i Wielkiej Brytanii faktycznie czerpały pomysły z filmów o Jamesie Bondzie?

To tylko przedsmak tego, co znajdziesz w książce, zgodnie z opisem w serwisie Amazon. Przyjrzy się także wpływowi mangi na japońską gospodarkę i statystykom przestępczości w odniesieniu do przemocy w filmach i przemocy w prawdziwym świecie.

Zawierająca ponad 100 wizualizacji danych książka „You Are What You Watch” to uczta dla umysłu i oczu każdego ciekawskiego miłośnika filmów i seriali telewizyjnych.

Informacje o książce:

  • Wydawca: Workman Publishing (24 października 2023)
  • Język: Angielski
  • Twarda oprawa: ‎ 240 str.
  • ISBN-10: ‎ 1523515899
  • ISBN-13: ‎ 978-1523515899
  • Wymiary: ‎ 17.65 x 58.42 x 23.62 cm
  • cena e-booka: 14,99 USD (63,15 zł)

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Decider