Witryna Google Fonts została gruntownie zaktualizowana dzięki przeprojektowaniu w Material 3, który stanowi interesującą wizytówkę języka projektowania w internecie mobilnym.
Na komputerach stacjonarnych/dużych ekranach, w zmodernizowanym serwisie Google Fonts po lewej stronie znajduje się belka nawigacyjna, a na urządzeniach mobilnych – wysoki dolny pasek. Ten projekt pulpitu pasuje do m3.material.io, podczas gdy układ mobilnej przeglądarki internetowej czcionek wydaje się dość nietypowy. Kiedy Gmail i Dysk Google zostały przeprojektowane w wersji Material You na komputery stacjonarne, układ na telefonach nie został zaktualizowany i pozostał niezmienny przez kilka lat, jeśli nie dziesięć.
Przeprojektowany serwis Google Fonts został podzielony na pięć kart/sekcji:
- Fonts (Czcionki): zwróć uwagę na zaktualizowany sposób wyszukiwania, w którym „Filtry” otwierają arkusz umożliwiający wprowadzenie własnej frazy podglądu. Następnie wybierz:
- rozmiar czcionki
- język
- technologia: zmienna, kolor
- pociągnięcia dekoracyjne: Serif, Slab Serif, Sans Serif
- klasyfikacja: Display, Handwriting, Monospace, Non text
- właściwości: liczba stylów
- sortuj według: Trendy, Najpopularniejsze, Najnowsze, Nazwa
- Noto: „krój pisma dla świata” Google i Monotype obsługujący ponad 1000 języków i 150 systemów pisma.
- Icons (Ikony): wprowadzone w zeszłym roku symbole Material oferują 3061 glifów.
- Knowledge (Wiedza): Google Fonts Knowledge to „biblioteka oryginalnych przewodników po świecie typografii, którą zespół Google Fonts tworzy we współpracy z ekspertami typograficznymi z całego świata”.
- FAQ: często zadawane pytania.
Dostępny jest także przełącznik motywu na jasny lub ciemny bez dynamicznego koloru, zamiast tego używany jest kolor niebieski dla zaakcentowania niektórych elementów.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Google | 9To5Google