Według informacji od samej firmy Meta, jej nowa aplikacja Threads odnotowała dwa miliony użytkowników w ciągu pierwszych dwóch godzin po jej uruchomieniu.
Produkt postrzegany jako konkurent dla Twittera pozwala na publikowanie wpisów do 500 znaków, zdjęcia i filmy do pięciu minut – i przez swoich twórców został nazwany miejscem „przyjaznych” rozmów. Podejście to jest wspierane przez weryfikatory faktów oraz oznaczanie i blokowanie postów wykrytych jako fałszywe lub wprowadzające w błąd przez Threads. Twitter zagroził, że pozwie Metę za zatrudnianie do projektu jego byłych pracowników.
Zobacz też: Threads od Mety na razie nie zagrozi Twitterowi w Europie
Aktualizacja 10 lipca 2023 roku: Aplikacja Threads osiągnęła liczbę prawie 100 milionów rejestracji w ciągu zaledwie pięciu dni. Przeczytaj też: Apple pojawia się na Threads, które ma już prawie 100 mln użytkowników (źródło: TechCrunch)
Threads, an Instagram app jest obecnie prawdopodobnie najszybciej pobieraną aplikacją lub usługą online, wyprzedzając narzędzie AI ChatGPT, które to zyskało milion użytkowników pięć dni po uruchomieniu w listopadzie ubiegłego roku.
Inne popularne usługi online zwykle potrzebowały znacznie więcej czasu, aby osiągnąć milion użytkowników. Instagram jest jednym z tych, które zrobiły to stosunkowo szybko. Popularny serwis społecznościowy osiągnął milion użytkowników w ciągu zaledwie 2,5 miesiąca, choć mierzony liczbą pobrań aplikacji.
Spotify i Dropbox również osiągnęły ten wyczyn bardzo szybko – odpowiednio w pięć i siedem miesięcy, będąc usługami, które podobnie jak ChatGPT oferują natychmiastowe praktyczne zastosowanie.
Poza Instagramem serwisy społecznościowe zwykle potrzebowały trochę więcej czasu, aby zdobyć milion użytkowników. Jednak te uwzględnione na wykresie zostały założone ponad 15 lat temu, gdy dostęp do technologii był nieco inny, co można wywnioskować z danych: w miarę jak internet stawał się z czasem coraz bardziej wszechobecny, usługi online były również w stanie szybciej docierać do użytkowników.
Threads | 2023 | 1 godzina* |
ChatGPT | 2022 | 5 dni |
2010 | 2,5 miesiąca | |
Spotify | 2008 | 5 miesięcy |
Dropbox | 2008 | 7 miesięcy |
2004 | 10 miesięcy | |
Foursquare | 2009 | 13 miesięcy |
2006 | 2 lata | |
Airbnb | 2008 | 2,5 roku |
Kickstarter | 2009 | 2,5 roku |
Netflix | 1999 | 3,5 roku |
* 2 mln rejestracji w ciągu 2 godzin.
źródło: dane firm via Business Insider/LinkedIn | Statista
Kiedy w 1999 roku Netflix został uruchomiony jako usługa subskrypcyjna, do osiągnięcia miliona użytkowników brakowało jeszcze 3,5 roku w przypadku przesyłania strumieniowego i usługi wysyłkowej filmów.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Statista

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.