Seria „Nieznane oblicze planety” w serwisie Netflix

Już jest pierwszy odcinek nowej serii dokumentalnej „Nieznane oblicze planety: Zaginiona piramida” – zaplanowane są kolejne 3 odcinki!

Nieznane oblicze planety: Zaginiona piramida (Netflix, 2023)

Nowy, obszerny cykl Nieznane oblicze planety (tyt. oryg. Unknown) to składająca się z czterech ponadgodzinnych odcinków seria dokumentalna serwisu Netflix, która odkrywa niezbadane regiony i tajemnice świata. W całym cyklu poznamy tajemnice świata opowiedziane przez historie niezwykłych ludzi i miejsc. Tytuły filmów to: Zaginiona piramida (już dostępny), Zabójcze roboty (od 10 lipca), Jaskinia kości (od 17 lipca), Kosmiczny wehikuł czasu (od 24 lipca).

Zobacz też: „Fenomeny współczesnego życia” od 10 lipca w BBC Earth

Pierwszy film zatytułowany Nieznane oblicze planety: Zaginiona piramida jest już dostępny do obejrzenia w serwisie. W tym odcinku egipscy archeolodzy zagłębiają się w przeszłość i odkrywają podczas poszukiwań zasypanej piramidy grobowce oraz artefakty sprzed ponad 4000 lat. Doktor Zahie Hawass i Mostafa Waziri rywalizują ze sobą w poszukiwaniu najbardziej wartościowych starożytnych skarbów.

Obejrzyj zwiastun pierwszej części:

W Zabójczych robotach wejdziemy do świata sztucznej inteligencji (AI) i wykorzystania tej zdobyczy techniki w wojskowości ale też naszym codziennym życiu. Co się dzieje, gdy maszyna podejmuje decyzje na wagę życia lub śmierci? Ten dokument analizuje ryzyko związane ze sztuczną inteligencją w zastosowaniach wojskowych.

Obejrzyj zwiastun drugiej części:

Trzecia część, pod tytułem Jaskinia kości, opowiada historię paleontologa Lee Bergera, który próbuje rozwikłać tajemnicę najstarszego na świecie cmentarza w RPA. Czy pochowani są tam ludzie, czy też małpokształtne stworzenia? Naukowcy badają podziemne znaleziska sprzed 250 000 lat i analizują życie naszych prehistorycznych przodków, zadając sobie przy tym pytania o istotę człowieczeństwa.

Finałowy odcinek pt. Kosmiczny wehikuł czasu poświęcony jest misji NASA dotyczącej wystrzelenia Teleskopu Jamesa Webba, który pobudza wyobraźnię wyrazistymi zdjęciami odległych galaktyk. Ten dokument prezentuje jego historię od koncepcji po start z kosmodromu.

źródło: Netflix