Netflix na poważnie rozprawi się z udostępnianiem haseł w 2023 roku

Serwis Netflix zacznie proces blokowania udostępniania kont na całym świecie „na początku 2023 roku” — jak to może działać?

Profile użytkowników serwisu Netflix

Firma zyskała w tym kwartale 2,4 miliona abonentów na całym świecie, ale liczba ta wzrosła tylko o 104.000 w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Netflix przygotowuje się również do uruchomienia subskrypcji z reklamami. Serwis planuje także ograniczyć udostępnianie haseł od początku 2023 roku. Po umożliwieniu użytkownikom przenoszenia swoich profili na nowe konta, streamer twierdzi, że zacznie umożliwiać subskrybentom tworzenie subkont od przyszłego roku, zgodnie z planami „zarabiania na udostępnianiu kont”.

Przeczytaj też: Netflix będzie pobierał opłaty za udostępnianie konta – już na serio

Na początku tego roku Netflix poinformował o utracie subskrybentów po raz pierwszy od ponad 10 lat, a liczba subskrybentów firmy spadła o kolejne 1,3 miliona w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie oraz 1 milion na całym świecie w ostatnim kwartale. Aby temu zaradzić, Netflix powoli zniechęca subskrybentów od udostępniania haseł. Firma przeprowadziła testy, które skłoniły użytkowników w Chile, Kostaryce i Peru do dopłaty do subkonta, jeśli Netflix wykryje, że ktoś korzysta z subskrypcji właściciela poza ich gospodarstwem domowym.

Wypróbowano również sposób, aby użytkownicy w Argentynie, Salwadorze, Gwatemali, Hondurasie i Republice Dominikańskiej mogli kupować dodatkowe „gospodarstwa” dla kont znajdujących się poza głównym gospodarstwem domowym abonenta. Niedawno Netflix szeroko wprowadził narzędzie do przenoszenia profili, które umożliwia użytkownikom łatwe przenoszenie spersonalizowanych rekomendacji, historii przeglądania, Mojej listy, zapisanych gier i innych ustawień na nowe konto. W zeszłym miesiącu raport Rest of World ujawnił frustrację użytkowników poddanych testom w Ameryce Łacińskiej.

Gigant streamingowy ogłosił w zeszłym tygodniu, że 3 listopada 2022 roku wprowadza nowy poziom subskrypcji z reklamami za 6,99 USD miesięcznie, zwany Basic, w Stanach Zjednoczonych, Australii, Brazylii, Kanadzie, Francji, Niemczech, Włoszech, Japonii, Korei, Meksyku, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.

Netflix współpracuje z firmą Microsoft, aby wyświetlać reklamy użytkownikom i twierdzi, że spoty będą trwać od 15 do 30 sekund. Ta nowa warstwa nie daje jednak subskrybentom dostępu do całej biblioteki Netflixa z powodu ograniczeń licencyjnych. Abonenci planu podstawowego również nie mogą niczego pobierać na swoje urządzenia i mogą oglądać treści tylko w jakości HD. Poziom reklamowy firmy pojawia się przed wprowadzeniem podobnego w Disney Plus, który ma wejść 8 grudnia 2022 roku.

Ponieważ konkurenci, tacy jak Disney, Warner Bros. Discovery, Paramount i NBC, rozbudowują swoje biblioteki treści i bazę płatnych subskrybentów, Netflix pozostaje przekonany, że jego model biznesowy wyprzedzi konkurentów. „Trudno jest zbudować duży i dochodowy biznes streamingowy — nasze najlepsze szacunki są takie, że wszyscy ci konkurenci tracą pieniądze na streamingu, a łączne roczne bezpośrednie straty operacyjne tylko w tym roku mogą znacznie przekroczyć 10 miliardów dolarów w porównaniu z naszymi +5-6 miliardów dolarów rocznego zysku operacyjnego”.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: The Verge | Netflix