Prezes Facebooka Mark Zuckerberg uważa, że Facebook może jednak skorzystać na zmianach związanych z przejrzystością śledzenia aplikacji pod systemem iOS 14.
W grudniu zeszłego roku Facebook ostro skrytykował zmiany Apple’a w zakresie zapobiegania śledzeniu aplikacji pod systemem iOS 14 – opublikowano wówczas nawet całostronicowe reklamy prasowe na ten temat. Firma podobno przygotowywała nawet pozew przeciwko Apple’owi w związku z nadchodzącymi zmianami prywatności. Jednak Mark Zuckerberg uważa teraz, że Facebook mógłby skorzystać na zmianach przejrzystości śledzenia aplikacji pod systemem iOS 14. W pokoju w serwisie Clubhouse Zuckerberg powiedział, że firma będzie „w dobrej sytuacji” i będzie „zarządzać” zmianami pod systemem iOS 14 w zakresie ochrony przed śledzeniem. Uważa, że zmiany mogą przynieść korzyści Facebookowi, jeśli więcej firm będzie sprzedawać towary bezpośrednio na Facebooku lub Instagramie.
Możliwe, że będziemy nawet w lepszej pozycji, jeśli zmiany Apple’a zachęcą więcej firm do prowadzenia większej liczby transakcji handlowych na naszych platformach, utrudniając im korzystanie z ich danych w celu znalezienia klientów, którzy chcieliby korzystać z ich produktów poza naszą platformą.
To pierwszy raz, kiedy Zuckerberg ma coś pozytywnego do powiedzenia na temat zmian w systemie blokowania śledzenia pod iOS-em 14. Apple udostępni publicznie przejrzystość śledzenia aplikacji wraz z wydaniem systemu iOS 14.5. Zmiany prywatności będą wymagać, aby aplikacje prosiły użytkownika o wyraźną zgodę przed uzyskaniem dostępu do jego identyfikatora reklamowego (IDFA). Ten identyfikator IDFA będzie następnie używany do śledzenia użytkowników w aplikacjach i witrynach internetowych w celu uzyskania spersonalizowanych reklam.
Oczekuje się, że wdrożenie przejrzystości śledzenia aplikacji będzie miało duży wpływ na reklamodawców i ich przychody z reklam. Nie będą również mogli śledzić, kiedy użytkownik nie kliknął reklamy, ale później kupił wyświetlany produkt. Te dane są ważne dla Facebooka i innych reklamodawców, ponieważ pomagają im ocenić powodzenie wyświetlanych reklam.
Facebook przygotowywał się do zmian w przejrzystości śledzenia aplikacji pod systemem iOS 14, wprowadzając sklepy na Facebooku i sklepy na Instagramie. Obie platformy pozwalają markom sprzedawać produkty bezpośrednio konsumentom.
źródło: CNBC | iPhoneHacks