Aplikacja do podgrzewaczy IQOS pomoże Ci ograniczyć nałóg!

Aplikacja mobilna Quit Sticks (iOS)/ Sticks Today (Android) pozwala połączyć podgrzewacz tytoniu IQOS z telefonem przez Bluetootha, aby kontrolować i ograniczać przyzwyczajenie.

Aplikacja Quit Sticks Today for iQOS dla właścicieli podgrzewaczy tytoniu IQOS

W niedzielę 31 maja 2020 roku obchodzona jest już 33. edycja Światowego Dnia Bez Papierosa (Tytoniu) (a ang. World No Tobacco Day) – to także dobra okazja, aby całkowicie pozbyć się niezdrowego nałogu. Dotyczy to zarówno osób palących papierosy, podgrzewających tytoń w podgrzewaczach IQOS czy korzystających z e-papierosów. Światowy Dzień Bez Papierosa to święto ustanowione przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) w 1987 roku, a pierwotnie przypadało 7 kwietnia, rok później WHO przeniosła je na ostatni dzień maja. 

Jakie taktyki przyjąć, aby rzucić palenie?

Istnieją dwie główne strategie walki z problemem palenia papierosów. Pierwsza z nich: strategia „endgame”. Polega na całkowitej eliminacji produktów tytoniowych ze społeczeństwa. Określa się ją jako „quit or die” („rzuć lub zgiń”). Jej kluczowym narzędziem jest prohibicyjna polityka, oparta na zakazywaniu wyrobów tytoniowych, a ostatnim przykładem realizacji tej strategii jest zakaz sprzedaży papierosów mentolowych z 20 maja 2020 roku, który objął blisko 4 mln osób palących dotychczas te wyroby w Polsce.

Druga strategia: „tobacco harm reduction”. Polega na redukcji szkód związanych z paleniem tytoniu w sytuacji, gdy nie da się już zmniejszyć liczby palących żadnymi innymi dostępnymi metodami. Określa się ją jako „quit or try” („rzuć lub spróbuj rzucić”). W jej przypadku istotne znaczenie mają wyroby alternatywne dla palaczy, czyli tzw. „produkty bezdymne”, do których zalicza się systemy podgrzewania tytoniu takie jak IQOS oraz e-papierosy. 


Innym rozwiązaniem może być też korzystanie z aplikacji mobilnych, które mają monitorować częstotliwość konsumpcji nikotyny, wydatki czy jej wpływ na zdrowie palaczy:

Aplikacja „Quit Sticks Today” 🚭 pomaga rzucić i kontrolować nałóg osobom korzystającym z podgrzewaczy tytoniu IQOS

Osoby korzystające z podgrzewaczy tytoniu IQOS 3 lub IQOS 3 DUO mogą skorzystać z bardzo ciekawej aplikacji mobilnej od studia 6ixlab Co., Ltd. o nazwie Quit Sticks Today for iQOS (na iPhone’a) oraz Sticks Today – Connect your iQOS (to ta sama apka o innej nazwie w wersji na Androida).

Ta aplikacja pomaga wygodnie i automatycznie rejestrować i stopniowo ograniczać i kontrolować podgrzewanie. Dla osób korzystających z urządzeń IQOS 3 i 3 DUO apka automatycznie zlicza aktywność związaną z podgrzewaniem tytoniu dzięki połączeniu IQOS-a z telefonem za pomocą Bluetootha.

Oczywiście można sprawdzać historię podgrzewania, co ma być pierwszym krokiem do ograniczenia nałogu. Sticks Today łączy się z podgrzewaczem, zarządza nim i sprawdza status urządzenia.

Najważniejsze funkcje aplikacji „Quit Sticks Today”

Dzienna liczba i rekord liczby użytych wkładów:

  • automatyczne rejestrowanie użycia podgrzewacza za pomocą łączności Bluetooth,
  • statystyki i powiadomienia za każdym razem, gdy podgrzewasz tytoń,
  • historia podgrzewania – wykresy dzienne, tygodniowe i miesięczne,
  • ile podgrzewasz i ile wydałeś w ciągu dnia w porównaniu ze swoją średnią wartością.

Analiza historii podgrzewania: na podstawie ostatniej czterotygodniowej historii podgrzewania tytoniu, możesz sprawdzić swój najbardziej intensywny dzień, kiedy podgrzewałeś najdłużej i najwięcej wkładów!

Zarządzanie urządzeniami: sprawdzanie stan urządzenia i otrzymywanie powiadomień, np. o statusie naładowania.

Zrzuty ekranu z aplikacji Quit Sticks Today for iQOS (tryb ciemny) - zarządzanie IQOS-em

Dlaczego nie rzucisz nałogu, zaczynając od szczegółowego planu?
Możesz zacząć zmniejszyć uzależnienie od nikotyny dzięki celom ograniczenia nałogu w Quit Sticks Today:

  1. PLAN: Stwórz własny realistyczny plan rzucania nałogu.
    • Zanotuj aktualną liczbę podgrzewanych wkładów i określ termin, w którym możesz całkowicie rozstać się z nałogiem.
    • Twój dzienny limit wkładów w miesiącu jest automatycznie ustalany na podstawie Twojej planowanej daty rzucenia nałogu.
  2. REJESTRUJ: zapisuj zdarzenia w swoim dzienniku.
    • Możesz zapisywać swój dziennik, naciskając przycisk widżetu aplikacji.
    • Jeśli używasz podgrzewacza IQOS z funkcją Bluetooth,
      to dziennik będzie automatycznie rejestrował Twoją aktywność związaną z podgrzewaniem po podłączeniu telefonu i podgrzewacza. (urządzenie obsługujące Bluetooth: IQOS 2.4+, 3, 3 Duo)
  3. PODSUMOWANIA: sprawdzaj dziennik podgrzewania i cele!
    • Sprawdź swoje cele na dany miesiąc i porównaj ze zdarzeniami w dzienniku. Sprawdzaj swój trend zmian w nałogu.
    • Staraj się bardziej, aby zmniejszyć swoje nawyki związane z podgrzewaniem na podstawie faktycznych podsumowań nawyków. (tj. najlepszy czas i dzień podgrzewania)
  4. OGRANICZANIE: osiągnij swoje cele poprzez licznik czasu bez tytoniu.
    • Ograniczaj się, aby zbliżać się do określonego celu.
    • No Smoking Timer pomoże Ci łatwo osiągnąć swoje cele.
  5. RZUCENIE PODGRZEWANIA TYTONIU: znajdź swój najlepszy sposób na rzucenie nałogu, na podstawie analiz w apce.
Zrzuty ekranu z aplikacji Quit Sticks Today for iQOS

W Quit Sticks Today dostępna jest także opcjonalna roczna subskrypcja (automatycznie odnawiana) w cenie 3,99 USD, która umożliwia dostęp do wszystkich funkcji bez reklam. W momencie zakupu opłata jest pobierana z konta iTunes lub Google. Subskrypcja zostanie odnowiona automatycznie, chyba że zostanie automatycznie zakończona co najmniej 24 godziny przed końcem okresu. Po zakupie możesz zarządzać statusem subskrypcji i zatrzymać automatyczne odnawianie w ustawieniach konta iTunes.

Aplikację Quit Sticks Today pobierzesz bezpłatnie ze sklepów App Store i Google Play:

Pobierz aplikację w sklepie App Store
Pobierz aplikację w sklepie Google Play

Palenie papierosów – statystyki (źródło: WHO)

  • Obecnie papierosy pali ponad 1,1 miliarda ludzi na całym świecie, czyli średnio co siódmy człowiek na Ziemi. W Polsce jest około 9 mln palaczy, którzy łącznie wypalają 40 miliardów papierosów rocznie
  • Każdego roku wskutek palenia papierosów umiera ponad 8 mln ludzi, a blisko 1,2 mln z tych zgonów spowodowanych jest tzw. „biernym paleniem”. W statystyce zgonów około 67 tys. stanowią polscy palacze
  • Dym papierosowy, którym inhaluje się palacz, jest główną przyczyną zgonów wśród osób palących. W ocenie WHO w dymie papierosowym unosi się ponad 7 tysięcy substancji, z czego około 100 uznawanych jest za toksyczne, a 69 za rakotwórcze.
  • Nikotyna, choć jest neurotoksyną o silnym uzależniającym działaniu, nie jest zaliczana do substancji rakotwórczych (karcynogenów). W INCHEM, największej na świecie bazie danych chemicznych i toksykologicznych, współtworzonej przez WHO, nikotyna nie uznawana ani za karcynogen, ani za promotora rozwoju nowotworów. 

Pomimo miliardów dolarów przeznaczanych przez lata na kampanie społeczne i inicjatywy edukacyjne, ukazujące szkodliwość palenia tytoniu, globalna liczba palaczy utrzymuje się na względnie stałym poziomie. Sama WHO przyznaje otwarcie, że zakładany przez nią cel 30 procentowej redukcji używania tytoniu na świecie do 2025 roku jest nieosiągalny, a w ciągu najbliższych 5 lat liczba palaczy na świecie zasadniczo nie zmieni się w porównaniu z obecnym stanem.

Pomimo stosowania polityki obostrzeń, ostrzeżeń i zakazów, szerokim dostępie do terapii uzależnień, gamie nikotynowych terapii zastępczych oraz leczenia farmakologicznego – rzucenie palenia udaje się nielicznym. Według statystyk, do nałogu wraca nawet 80 proc. palaczy. 

Sprawdź także: