Aplikacja TikTok przekroczyła 2 miliardy pobrań podczas najlepszego tym względem kwartału dla dowolnej aplikacji mobilnej w historii!
Społecznościowa aplikacja wideo TikTok od ByteDance została pobrana w sumie ponad 2 miliardy razy na całym świecie ze sklepów App Store i Google Play (wg szacunków Sensor Tower Store Intelligence). Najnowszy rekord pojawił się zaledwie 5 miesięcy po tym jak TikTok przekroczył 1,5 mld pobrań. W pierwszym kwartale 2020 roku aplikacja wygenerowała najwięcej pobrań niż jakakolwiek inna aplikacja w ciągu kwartału, osiągając ponad 315 milionów instalacji na urządzeniach z Androidem i iOS-em.
Chociaż aplikacja już od jakiegoś czasu stała się bardzo popularna, a także była wspierana przez dużą kampanię pozyskiwania użytkowników, najnowszy wzrost popularności TikToka nastąpił podczas globalnej pandemii COVID-19. Właśnie w tym czasie ludzie bardziej niż kiedykolwiek spędzają czas ze swoimi urządzeniami mobilnymi, szukając nowych sposobów robienia zakupów, pracy, i kontaktu z innymi.
Indie najbardziej przyczyniły się do rekordu liczby instalacji aplikacji TikTok, generując dotychczas w sumie 611 milionów pobrań, czyli 30,3 proc. całości. Chiny są drugim krajem pod względem liczby instalacji, gromadząc do tej pory 196,6 milionów, czyli 9,7 proc. wszystkich pobrań, dla swojej wersji aplikacji, znanej jako Douyin. Liczba ta nie obejmuje instalacji z zewnętrznych sklepów z aplikacjami na Androida w tym kraju. Stany Zjednoczone zamykają pierwsza trójkę krajów pod względem pobrań osiągając 165 milionów instalacji, czyli 8,2 proc.
Do tej pory to w sklepie Google Play aplikacja cieszyła się największą popularnością, skąd pobrano ją ponad 1,5 miliarda instalacji, co stanowi 75,5 proc. całości. Tymczasem App Store wygenerował 495,2 miliona pobrań, czyli 24,5 proc.
Wydatki użytkowników w TikToku wzrosły do 456,7 miliona USD, ponad 2,5 razy więcej niż 175 mln USD wygenerowanych przez aplikację po osiągnięciu 1,5 miliarda pobrań.
Chiny są wyraźnym liderem, jeśli chodzi o ranking wydatków w TikToku, generując 331 milionów dolarów, czyli 72,3 proc. całkowitych dochodów. Stany Zjednoczone zajęły drugie miejsce, a użytkownicy wydali 86,5 miliona dolarów (19 proc.), podczas gdy Wielka Brytania zajęła trzecie miejsce, generując przychody w wysokości 9 milionów dolarów, czyli 2 proc.
Aplikacja w wersji na iPhone’a (App Store) wygenerowała większość przychodów, gromadząc 435,3 mln USD z wydatków użytkowników. Tymczasem apka z Google Play wygenerowała przychód w wysokości 21,4 mln USD.
Aplikacja TikTok siągnęła nowy poziom popularności w tym roku. Rekordowy pierwszy kwartał miał miejsce podczas globalnej pandemii, prowadząc częściowo do wzrostu liczby pobrań, zaangażowania i przychodów. Ciągły rozwój TikToka daje mu coraz większe podstawy, aby nie tylko cieszyć się sukcesem w perspektywie krótkoterminowej, ale także budować strategię w perspektywie długoterminowej, aby utrzymać konkurencję – zarówno obecną, jak i rozwijającą się – na dystans.
źródło: Sensor Tower Store Intelligence 1Q 2020