TikTok pobrano już 1,5 mld razy z App Store i Google Play

Społeczna aplikacja wideo TikTok od ByteDance właśnie przekroczyła 1,5 miliarda pobrań w sklepach z aplikacjami App Store i Google Play.

Aplikacja mobilna TikTok nadal jest jedną z najpopularniejszych aplikacji na świecie, według szacunków Sensor Tower Store Intelligence.

TikTok był czwartą najczęściej pobieraną aplikacją inną niż gamingowa na świecie w zeszłym roku, osiągając 655,8 milionów unikalnych instalacji. Do tej pory w 2019 r. aplikacja zgromadziła 614 milionów pobrań – o 6 proc. więcej niż w tym samym okresie w zeszłym roku – i wygląda na to, że przekroczy łączną liczbę pobrań z 2018 r. Jest to obecnie trzecia najczęściej pobierana aplikacja wideo w tym roku, za WhatsApp, które jest na pierwszym miejscu z 707,4 mln instalacji i Messengerem na drugim miejscu z 636,2 mln. Znajduje się przed Facebookiem, który jest na 4. miejscu z 587 mln pobrań i Instagramem na 5. miejscu z 376,2 mln pobrań..

TikTok przekroczył kamień milowy miliarda pobrań już w lutym 2019 r., a wygenerowanie kolejnych 500 milionów instalacji zajęło niecałe dziewięć miesięcy. Aplikacji zajęło nieco ponad siedem miesięcy aby przejść z 500 mln  do 1 mld pobrań na całym świecie.

Może Cię zainteresować także:

Kim są użytkownicy aplikacji TikTok w Polsce? [raport]

Globalna liczba pobrań aplikacji mobilnej TikTok

Indie były głównym rynkiem, na którym pobrano najwięcej aplikację TikTok ze sklepów App Store i Google Play – około 466,8 mln – czyli około 31 proc. wszystkich unikalnych instalacji. Chiny wygenerowały drugą pod względem liczby pobrań aplikację, odpowiadając za 173,2 mln (11,5 proc.). Liczba ta nie obejmuje instalacji z zewnętrznych sklepów z Androidem w tym kraju. Stany Zjednoczone zajmują 3. miejsce, generując 123,8 miliona pobrań (8,2 proc.).

Liczba pobrań aplikacji TikTok na świecie (2017-2019)
Liczba pobrań aplikacji TikTok na świecie (2017-2019)

Przychody aplikacji TikTok – wydatki użytkowników

Wydatki użytkowników w aplikacji TikTok osiągnęły 175 mln dolarów na całym świecie (w sumie iOS i Android). Wynik to zasługa głównie chińskich użytkowników, którzy wydali w aplikacji 84,5 mln dolarów, czyli 48,3 proc. wszystkich przychodów. USA zajmowały drugie miejsce pod względem przychodów, osiągając 62,4 mln USD (35,7 proc.), podczas gdy Wielka Brytania była na trzecim miejscu z 6,9 mln USD (3,9 proc.).

Miesięczne wydatki użytkowników w aplikacji mobilnej TikTok (2018-2019)
Miesięczne wydatki użytkowników w aplikacji mobilnej TikTok (2018-2019)

Do tej pory w 2019 r. TikTok wygenerował 115,3 mln USD z wydatków użytkowników, czyli 65,9 proc. całkowitych dochodów brutto w całym okresie. Od lutego br. wydatki użytkowników w aplikacji rosną co miesiąc, osiągając w październiku wartość 18,2 mln USD.

źródło: SensorTower (1)