Pobrania aplikacji mobilnej TikTok w 2019 roku stanowiły 44% wszystkich dotychczasowych instalacji!
TikTok to ciesząca się coraz większa popularnością społecznościowa aplikacja wideo od ByteDance. Według Sensor Tower Store, w minionym roku osiągnęła ponad 738 milionów pobrań i zarobiła prawie 177 milionów dolarów na całym świecie
Instalacje TikToka w 2019 roku stanowią 44 proc. z 1,65 miliarda pobrań, które aplikacja osiągnęła do tej pory, pozyskując nowych użytkowników. Jest to 13-proc. wzrost w porównaniu z 655 milionami instalacji zarejestrowanych w 2018 r.
Ostatni kwartał 2019 r. był najlepszym kwartałem, w którym odnotowano 219 mln instalacji, co stanowi 6-proc. wzrost r/r w porównaniu z poprzednim najlepszym czwartym kwartałem 2018 r. TikTok był też drugą najczęściej pobieraną aplikacją w sklepach App Store i Google Play na świecie w ubiegłym roku, wyprzedzoną tylko przez WhatsAppa z 849 mln pobrań.
Mimo, że aplikacja została zakazana w Indiach pod koniec kwietnia ub.r., rynek ten nadal był liderem w pobieraniu TikToka w 2019 roku z 323 mln instalacji, co stanowi 44 procent ogólnej liczby, w porównaniu z 27-proc. udziałem, jaki posiadał w 2018 roku z 180 mln instalacji.
Dla porównania, Chiny były drugim co do wielkości rynkiem TikToka w 2019 r., stanowiąc 7 proc. wszystkich pobrań – w porównaniu z 16-proc. udziałem w 2018 r. – z prawie 52 milionami. Stany Zjednoczone stanowiły 6 proc. z blisko 46 mln (należy pamiętać, że Sensor Tower nie śledzi danych z zewnętrznych sklepów z Androidem w Chinach lub innych regionach).
Najbardziej udany rok przychodów TikTok
TikTok zarobił 176,9 mln USD w 2019 r. – co stanowi 71 proc. całej zarobionej dotychczas sumy 247,6 mln USD. Czwarty kwartał 2019 r. był także najlepszym jak dotąd kwartałem aplikacji na wydatki przez użytkowników, z 88,5 mln USD, które zarobiła w tym kwartale, równym dwukrotności brutto z poprzedniego kwartału i sześciokrotnie wyższym wynikiem niż w tym samym kwartale w 2018 r.
Chiny są nadal największym wydawcą w aplikacji TikTok, z 122,9 mln USD wydanymi przez użytkowników iOS-a, którzy stanowią 69 proc. udziału w rynku w 2019 r. i ponad trzykrotnie więcej niż użytkownicy USA (20 proc. udziału w rynku), którzy wydali w ramach aplikacji (36 mln USD). Wielka Brytania znalazła się na trzecim miejscu w rankingu z zaledwie 2 proc. udziału, czyli 4,2 mln USD.
Wraz ze wzrostem popularności ByteDance szczególnie w ciągu ostatniego roku, TikTok musi teraz stawić czoła wyjątkowo potencjalnym wyzwaniom – od problemów związanych z prywatnością i bezpieczeństwem, po sposób obsługi zakupów w aplikacji dla młodych użytkowników. Niemniej dane z 2019 r. pokazują, że te potencjalne przeszkody nie wydają się jeszcze wpływać na TikToka, ponieważ aplikacja wydaje się utrzymywać obecny wzrost, zarówno pod względem instalacji, jak i przychodów.
Sprawdź również:
źródło: Sensor Tower – TikTok Was Installed More Than 738 Million Times in 2019, 44% of Its All-Time Downloads