Polsat kupuje Interię, aby liczyć się też w polskim internecie

Telewizja Polsat zawarła z Bauer Media Group przedwstępną umowę nabycia Grupy Interia – jest to związane ze strategią rozwoju Grupy Polsat, która ma przyczynić się do zajęcia przez nią istotnej pozycji w internecie.

Polsat kupuje Interię (logo)

Po finalizacji transakcji, uzależnionej od uzyskania przez Telewizję Polsat odpowiedniej zgody antymonopolowej, Grupa Interia wejdzie w skład Grupy Polsat, największej w Polsce i regionie grupy medialno-telekomunikacyjnej. Grupa Interia znajduje się obecnie w pierwszej trójce krajowych graczy internetowych, zarówno pod względem realnych użytkowników, jak i liczby odsłon stron oraz jest liderem pod względem dynamiki wzrostu.

Interia jest jednym z czołowych graczy na polskim rynku mediów nowej generacji, docierającym do blisko 60% użytkowników internetu w kraju. Z jej usług co miesiąc korzysta ponad 16 mln realnych użytkowników. Liczba odsłon stron serwisów Interii w sieci przekracza miesięcznie 1,3 miliarda. Należący do grupy portal internetowy interia.pl, jeden z trzech największych portali horyzontalnych w Polsce, udostępnia bogaty wybór wysokiej jakości serwisów informacyjnych, multimedialnych, społecznościowych i komunikacyjnych.

Jesteśmy polską firmą i jesteśmy dumni z bycia liderem rynku mediów i telekomunikacji w Polsce. Zakup Grupy Interia to kolejna strategiczna inwestycja w rozwój naszej Grupy. Grupa Interia jest wiodącym graczem w tym segmencie. Jesteśmy podekscytowani ogromną skalą możliwości i synergii, jakie stwarza ta inwestycja. Liczymy na dynamiczny rozwój Interii – powiedział Mirosław Błaszczyk, prezes zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, operatora sieci Plus.

Dla Grupy Polsat zakup Interii to strategiczna inwestycja w obszarze internetu. To istotne wzmocnienie pozycji na dynamicznie rosnącym rynku reklamy online. To również dodatkowy kanał dystrybucji oraz monetyzacji treści produkowanych już obecnie na potrzeby 34 kanałów telewizyjnych z logiem Polsatu.


Dla Grupy Polsat, Interia będzie również głównym polem działań marketingowych w Internecie całego jej portfolio usług i produktów, obejmujących m.in. markę Plus, Cyfrowy Polsat, IPLA, Netia czy marki Telewizji Polsat. Natomiast Polsat Media może wesprzeć sprzedaż powierzchni reklamowych Interii.

 Grupa Interia jest biznesem odnoszącym duże sukcesy, ale musimy mieć pewność, że wyraźnie koncentrujemy się na naszych kluczowych priorytetach strategicznych. Dlatego cieszymy się, że możemy sprzedać Grupę Interia Grupie Polsat, co jest bardzo dobrym rozwiązaniem strategicznym. Dziękujemy prezesowi zarządu Arturowi Potockiemu i całej ekipie Interii za konsekwentny i udany rozwój biznesu i życzymy wszystkiego najlepszego! – powiedział Veit Dengler, COO Bauer Media Group.

Finansowanie transakcji przeprowadzone zostanie w całości ze środków własnych Telewizji Polsat. Finalizacja transakcji uwarunkowana jest uzyskaniem przez Telewizję Polsat zgody Prezesa UOKiK na dokonanie koncentracji.

Kupujemy dobrze prowadzony biznes o silnej pozycji na rynku internetowym. Doskonale pasuje do strategii Telewizji Polsat. Chcemy dostarczać atrakcyjne treści wszystkimi możliwymi kanałami dystrybucji. Dzięki Interii nasz kontent zyska kolejne pole eksploatacji. Nasza oferta dla reklamodawców zostanie wzbogacona o bardzo efektywne internetowe formaty reklamowe o szerokim zasięgu. Chcemy mieć silną pozycję na dynamicznie rosnącym rynku reklamy online. Liczymy zarówno na potencjał Grupy Interia, jak i jej pracowników, ich kompetencje i doświadczenie, które z pewnością pozwolą nam skutecznie realizować nasze ambitne cele – dodaje Stanisław Janowski, prezes zarządu Telewizji Polsat.

źródło: Grupa Polsat