Sprawdź najnowsze dane raportu „Digital 2020 April Global Statshot” report, z którego dowiesz się jak wygląda aktywność internautów w czasie pandemii koronawirusa.
Świat zmienił się dramatycznie w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2020 roku, a pandemia COVID-19 dotyczy niemal każdego aspektu naszego życia. Zmiany te były wyraźnie widoczne również w zachowaniach cyfrowych na całym świecie, zwłaszcza, że miliardy ludzi znacznie częściej korzystają teraz z urządzeń mobilnych i komputerów. Wszystko po to, aby poradzić sobie w codziennym życiu, wykonywaniu codziennej pracy czy nie zwariować w przymusowej izolacji.
Znaczna część kwietniowego raportu Digital 2020 April Global Statshot Report poświęcona jest analizie nowych trendów, które gwałtownie zaszły także w cyfrowym świecie. Zaktualizowany raport zawiera również wszystkie dotychczasowe statystyki i dane, które zwykle omawiane są przez autorów tej serii raportu, w tym szczegółową analizę tego, jak ludzie na całym świecie korzystają z internetu, mediów społecznościowych, urządzeń mobilnych i e-commerce.
Jeśli przyjrzymy się danym z kwietnia 2020 roku i porównamy je z danymi opublikowanymi w raporcie z początku 2020 roku, to zauważymy gołym okiem ogromne różnice w zmianie zachowań internautów i użytkowników urządzeń mobilnych.
Poniżej możesz sprawdzić najważniejsze dane dotyczące najczęstszych zachowań związanych z epidemią COVID-19 oraz szczegółową prezentację z raportu, ze wszystkimi danymi dotyczącymi całej internetowej populacji.
Może Cię zainteresować również: Digital, mobile i social media w Polsce w styczniu 2020 roku
? Najważniejsze wnioski z raportu Digital 2020 za 1. kwartał
- Ogromny wzrost aktywności cyfrowej, szczególnie w krajach, które objęły najsurowsze ograniczenia i restrykcje.
- Znaczny wzrost wykorzystania mediów społecznościowych, z naciskiem na wykonywanie rozmów wideo,
- Przyspieszony wzrost handlu elektronicznego (e-commerce), szczególnie w przypadku zakupów spożywczych.
- Dłuższy czas spędzany na graniu w gry wideo i oglądaniu e-sportu,
- Nowe możliwości dla reklamodawców cyfrowych.
- populacja ludzi na świecie: 7,77 mld (w tym 55% w miastach)
Raport został przygotowany przez zespół We Are Social, Hootsuite i Kepios, które przy współpracy partnerów (głównie GlobalWebIndex – Coronavirus Multi-Market Study) stworzyli obszerny i cenny materiał – szczególnie w trudnych okolicznościach.
? Najważniejsze statystyki
Wszystkie wykresy znajdziesz w pełnym kwietniowym raporcie Statshot w osadzonym na dole tego wpisu pokazie slajdów SlideShare.
Globalna adopcja cyfrowa wciąż rośnie – najnowsze dane pokazują, że liczba użytkowników internetu i mediów społecznościowych na całym świecie wzrosła w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy o ponad 300 milionów – pomimo opóźnień w raportowaniu w niektórych kluczowych krajach z powodu wybuchu koronawirusa.
Analiza DataReportal wskazuje, że z internetu korzysta obecnie 4,57 mld ludzi, co stanowi wzrost o ponad 7 proc. w ciągu roku. Liczba użytkowników mediów społecznościowych rośnie jeszcze szybciej, o ponad 8 proc, od kwietnia 2019 r., osiągając dzisiaj aż 3,81 mld.
Wzrosła także liczba osób korzystających z telefonów komórkowych, przy czym liczba użytkowników na świecie wzrosła o 128 mln w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. GSMA Intelligence wskazuje na 5,16 mld unikatowych użytkowników telefonów komórkowych według stanu na początek kwietnia 2020 roku, co oznacza, że około dwie trzecie światowej populacji korzysta dziś z telefonu komórkowego.
Korzystanie z urządzeń podłączonych do internetu również wzrosła – szczegółowe badania GlobalWebIndex potwierdzają, że ludzie na całym świecie spędzają znacznie więcej czasu na swoich urządzeniach cyfrowych w wyniku ograniczeń spowodowanych pandemią koronawirusa.
Ponad trzy czwarte (76 proc.) internautów w wieku od 16 do 64 lat w badanych krajach twierdzi, że spędzało więcej czasu na używaniu smartfonów w ciągu ostatnich tygodni w porównaniu do zachowań przed kwarantanną, a prawie 4 na 5 kobiet zgłasza wzrost wykorzystania urządzeń mobilnych.
Być może nie ma w tym nic dziwnego, że ludzie spędzają też więcej czasu na oglądaniu telewizji, a ponad jedna trzecia (34 proc.) internautów z 17 krajów objętych specjalnym badaniu koronawirusowym GlobalWebIndex twierdzi, że spędza więcej czasu na korzystaniu z inteligentnych telewizorów (Smart TV) i urządzeń do przesyłania strumieniowego, takich jak Apple TV czy Amazon Fire Stick.
Inne dane również potwierdzają te zachowania, a amerykańska sieć AT&T donosi, że ruch Netflixa w USA osiągnął najwyższy poziom w historii! Coraz więcej osób wykupuje również dostęp do usług streamingowych. Od początku roku Netflix również znacząco powiększył swoją bazę użytkowników. Firma ogłosiła, że w pierwszych trzech miesiącach 2020 roku przyciągnęła do swojej usługi 16 mln nowych subskrybentów, co oznacza wzrost o 9 proc. w ujęciu kwartalnym.
? Pozostałe ciekawe statystyki dotyczące mobile’a i digitalu w 1. kwartale 2020 roku
Najpopularniejsze platformy i serwisy społecznościowe (w tym komunikatory) w czasie pandemii koronawirusa w 1Q 2020 r.
- Facebook: 2,49 mld
- YouTube: 2 mld
- WhatsApp: 2 mld
- Facebook Messenger: 1,3 mld
- Weixin/WeChat: 1,16 mld
- Instagram: 1 mld
- Douyin/TikTok: 0,8 mld
- QQ: 0,73 mld
- QZone: 0,517 mld
- Sina WEIBO: 0,516 mld
- Reddit: 0,43 mld
- Kuaishou: 0,4 mld
- Snapchat: 0,398 mld
- Twitter: 0,386 mld
- Pinterest: 0,366 mld
Użycie internetu mobilnego na świecie
- całkowita liczba internatów mobilnych: 4,2 mld
- udział internautów mobilnych w całkowitej populacji internautów: 92%
- udział wszystkich internautów korzystających ze smartfona: 91%
- udział internautów korzystających z telefonu komórkowego: 3,2%
- średni czas spędzany na korzystaniu z internetu przez urządzeni mobilne: 3 godz. 24 min dziennie
Ruch na stronach internetowych według typu urządzeń
- smartfony: 52% (+6,2%)
- laptopy i komputery: 45,3% (-3,7%)
- tablety: 2,7% (-33%)
- inne urządzenia (w tym konsole): 0,12% (+9,1%)
Udział mobilnych systemów operacyjnych w ruchu internetowym
- Android: 72,3% (-4,1%)
- iOS: 27% (+21%)
- Kai OS: 0,3% (-62%)
- Samsung OS: 0,2% (-39%)
- inne systemy mobilne: 0,2% (-82%)
Wzrost czasu korzystania z typów urządzeń w czasach COVID-19
- smartfony i telefony komórkowe: 76%
- laptopy i komputery: 45%
- komputery stacjonarne: 32%
- tablety: 22%
- Smart TV i urządzenia do streamowania: 34%
- konsole do gier wideo: 17%
- inteligentne głośniki: 11%
- smartwatche: 6,3%
Wpływ COVID-19 na prędkość internetu mobilnego w poszczególnych krajach na świecie
Wzrost zainteresowania typami produktów kupowanych online w czasach COVID-19 (1Q 2020)
????
Pełny raport Digital 2020 April Global Statshot Report
Zobacz poniżej pełny, 132-stronicowy raport Digital 2020 April Global Statshot Report. Jeśli prezentacja się nie wyświetla skorzysta z tego linku.
[slideshare id=232459840&doc=datareportal20200422gd003digital2020aprilglobalstatshotreportv01-200423022822][źródło: WeAreSocial]