Szczegółowe dane z początku 2020 roku dotyczące korzystania z internetu, urządzeń mobilnych i mediów społecznościowych w Polsce z raportu „DIGITAL 2020: Poland”.
Najnowszy raport #Digital2020 od WeAreSocial i HooteSuite z najbardziej aktualnymi danymi dla Polski jest już dostępny! Poniżej zapoznasz się z najważniejszymi statystykami dotyczącymi korzystania z internetu, urządzeń mobilnych oraz serwisów społecznościowych przez polskich internautów w styczniu 2020 roku!
Wśród najważniejszych danych autorzy raportu zamieścili szczegółową demografię użytkowników social mediów oraz najpopularniejszych serwisów społecznościowych. Dowiesz się także: jakie są najczęstsze aktywności polskich internautów, w jaki sposób płacą i kupują w internecie, z jakich systemów operacyjnych i planów komórkowych korzystają na swoich urządzeniach mobilnych i wiele więcej!
Wszystkie dane w pełnym 89-stronicowym raporcie DIGITAL 2020: POLAND znajdują się w prezentacji na dole tego wpisu i są uzupełnieniem globalnego raportu dotyczącego digitalu i mobile’a.
? Internauci w Polsce w styczniu 2020 roku
- w styczniu 2020 roku w Polsce było 30,63 mln użytkowników internetu,
- liczba internautów w Polsce wzrosła o 686 tys. (+ 2,3%) w latach 2019-2020,
- penetracja internetu w Polsce wyniosła 81%.
Najpopularniejsze aktywności w internecie:
- oglądanie wideo online: 95%
- oglądanie vlogów: 41%
- słuchanie muzyki w serwisach streamingowych: 55%
- słuchanie internetowych stacji radiowych: 51%
- słuchanie podcastów: 34%
Przeglądanie stron internetowych według urządzenia:
- telefony komórkowe (smartfony): 56,5% (+1,9%)
- laptopy i komputery: 42,4% (-3,2%)
- tablety: 1,1% (+51%)
- inne urządzenia (konsole, smart TV): 0,04%
Korzystanie z internetu w Polsce:
- liczba internautów w Polsce: 30,63 mln
- udział populacji w Polsce, korzystający z internetu: 81%
- roczny przyrost internautów: +2,3% (686 tys.)
- dzienny średni czas spędzany w internecie na dowolnym urządzeniu (na 1 użytkownika): 6 godz. 26 min
Udział posiadanych typów urządzeń przez polskich internautów:
- telefon komórkowy (każdy typ): 97%
- smartfon: 95%
- telefon komórkowy (nie smartfony): 12%
- laptop lub komputer stacjonarny: 89%
- tablet: 52%
- urządzenie do korzystania z telewizyjnych serwisów streamingowych (VOD): 8,9%
- Konsole do gier wideo: 35%
- urządzenie typu smart home: 7,7%
- smartwatch lub inteligentna opaska: 19%
- urządzenie do VR (rzeczywistości wirtualnej): 2,8%
Średni dzienny czas spędzany w poszczególnych mediach (na 1 użytkownika):
- korzystanie z internetu: 6 godz. 26 min
- korzystanie z mediów społecznościowych: 2 godz. 0 min
- oglądanie telewizji: 3 godz. 18 min
- słuchanie muzyki w serwisach streamingowych: 1 godz. 13 min
- granie w gry wideo na konsoli: 0 godz. 43 min
? Użytkownicy mediów społecznościowych w Polsce w styczniu 2020 roku
- już 19 mln Polaków korzystało z mediów społecznościowych w styczniu 2020 roku,
- liczba użytkowników mediów społecznościowych w Polsce wzrosła o 1,4 mln (+ 7,8%) między kwietniem 2019 roku a styczniem 2020 roku,
- penetracja mediów społecznościowych w Polsce wyniosła 50%.
? Mobile w Polsce w styczniu 2020 roku
- w styczniu 2020 roku w Polsce było 51,84 mln aktywnych planów komórkowych,
- liczba aktywnych planów mobilnych w Polsce wzrosła o 953 tys. (+ 1,9%) między styczniem 2019 roku a styczniem 2020 roku,
- liczba połączeń mobilnych w Polsce stanowiła 137% ogółu ludności.
Korzystanie z internetu mobilnego:
- liczba użytkowników korzystających z internetu mobilnego w Polsce: 28,55 mln
- udział procentowy internautów korzystających z internetu mobilnego: 92%
- udział internautów korzystających z internetu mobilnego na smartfonie: 92%
- udział internautów korzystających z internetu na telefonie (nie smartfonie): 5,2%
- dzienny średni czas spędzany w internecie na urządzeniu mobilnym: 2 godz. 51 min
Udział ruchu internetowego według mobilnego systemu operacyjnego:
- urządzenia z systemem Android: 94,5% (-0,8%)
- urządzenia z systemem iOS: 4,4% (+47%)
- urządzenia z systemem Kai OS: n/a
- urządzenia z systemem Samsung OS: 0,1% (-38%)
- inne systemy: 1,0% (-37%)
Typy połączeń komórkowych w Polsce:
- liczba aktywnych urządzeń komórkowych: 51,84 mln
- udział aktywnych urządzeń komórkowych w populacji: 137%
- plany typu pre-paid: 31%
- plany abonamentowe: 69%
- udział połączeń komórkowych (3G-5G): 83%
⚫️ Pełny raport DIGITA 2020: Poland (styczeń 2020):
Poniżej możesz przejrzeć pełny 89-stronicowy raport ze szczegółowymi danymi dla Polski dotyczącymi digitalu na początku 2020 roku.
[slideshare id=228520549&doc=datareportal20200215gd100digital2020polandjanuary2020v01-200218042410]
Najnowsze dane dla innych krajów na świecie znajdziesz tutaj. A dane za poprzednie lata (od 2015 do 2020 roku) dla Polski tutaj.
źródło: Datareportal (1)