Digital, mobile i social media w Polsce w styczniu 2020 roku

Szczegółowe dane z początku 2020 roku dotyczące korzystania z internetu, urządzeń mobilnych i mediów społecznościowych w Polsce z raportu „DIGITAL 2020: Poland”.

DIGITAL 2020: Poland

Najnowszy raport #Digital2020 od WeAreSocial i HooteSuite z najbardziej aktualnymi danymi dla Polski jest już dostępny! Poniżej zapoznasz się z najważniejszymi statystykami dotyczącymi korzystania z internetu, urządzeń mobilnych oraz serwisów społecznościowych przez polskich internautów w styczniu 2020 roku!

Wśród najważniejszych danych autorzy raportu zamieścili szczegółową demografię użytkowników social mediów oraz najpopularniejszych serwisów społecznościowych. Dowiesz się także: jakie są najczęstsze aktywności polskich internautów, w jaki sposób płacą i kupują w internecie, z jakich systemów operacyjnych i planów komórkowych korzystają na swoich urządzeniach mobilnych i wiele więcej!

Wszystkie dane w pełnym 89-stronicowym raporcie DIGITAL 2020: POLAND znajdują się w prezentacji na dole tego wpisu i są uzupełnieniem globalnego raportu dotyczącego digitalu i mobile’a.

? Internauci w Polsce w styczniu 2020 roku

  • w styczniu 2020 roku w Polsce było 30,63 mln użytkowników internetu,
  • liczba internautów w Polsce wzrosła o 686 tys. (+ 2,3%) w latach 2019-2020,
  • penetracja internetu w Polsce wyniosła 81%.

Digital w styczniu 2020 roku w Polsce (raport)

Najpopularniejsze aktywności w internecie:

  • oglądanie wideo online: 95%
  • oglądanie vlogów: 41%
  • słuchanie muzyki w serwisach streamingowych: 55%
  • słuchanie internetowych stacji radiowych: 51%
  • słuchanie podcastów: 34%

Najpopularniejsze aktywności w internecie w Polsce (styczeń 2020)

Przeglądanie stron internetowych według urządzenia:

  • telefony komórkowe (smartfony): 56,5% (+1,9%)
  • laptopy i komputery: 42,4% (-3,2%)
  • tablety: 1,1% (+51%)
  • inne urządzenia (konsole, smart TV): 0,04%

Najpopularniejsze urządzenia wykorzystywane do korzystania z internetu w Polsce (styczeń 2020)

Korzystanie z internetu w Polsce:

  • liczba internautów w Polsce: 30,63 mln
  • udział populacji w Polsce, korzystający z internetu: 81%
  • roczny przyrost internautów: +2,3% (686 tys.)
  • dzienny średni czas spędzany w internecie na dowolnym urządzeniu (na 1 użytkownika): 6 godz. 26 min

Użycie internetu w Polsce (styczeń 2020 r.)

Udział posiadanych typów urządzeń przez polskich internautów:

  • telefon komórkowy (każdy typ): 97%
  • smartfon: 95%
  • telefon komórkowy (nie smartfony): 12%
  • laptop lub komputer stacjonarny: 89%
  • tablet: 52%
  • urządzenie do korzystania z telewizyjnych serwisów streamingowych (VOD): 8,9%
  • Konsole do gier wideo: 35%
  • urządzenie typu smart home: 7,7%
  • smartwatch lub inteligentna opaska: 19%
  • urządzenie do VR (rzeczywistości wirtualnej): 2,8%

Posiadane urządzenia przez Polaków (styczeń 2020 rok)

Średni dzienny czas spędzany w poszczególnych mediach (na 1 użytkownika):

  • korzystanie z internetu: 6 godz. 26 min
  • korzystanie z mediów społecznościowych: 2 godz. 0 min
  • oglądanie telewizji: 3 godz. 18 min
  • słuchanie muzyki w serwisach streamingowych: 1 godz. 13 min
  • granie w gry wideo na konsoli: 0 godz. 43 min

Czas spędzany w mediach (Polska styczeń 2020)

? Użytkownicy mediów społecznościowych w Polsce w styczniu 2020 roku

  • już 19 mln Polaków korzystało z mediów społecznościowych w styczniu 2020 roku,
  • liczba użytkowników mediów społecznościowych w Polsce wzrosła o 1,4 mln (+ 7,8%) między kwietniem 2019 roku a styczniem 2020 roku,
  • penetracja mediów społecznościowych w Polsce wyniosła 50%.

Najpopularniejsze serwisy społecznościowe w Polsce (styczeń 2020)

? Mobile w Polsce w styczniu 2020 roku

  • w styczniu 2020 roku w Polsce było 51,84 mln aktywnych planów komórkowych,
  • liczba aktywnych planów mobilnych w Polsce wzrosła o 953 tys. (+ 1,9%) między styczniem 2019 roku a styczniem 2020 roku,
  • liczba połączeń mobilnych w Polsce stanowiła 137% ogółu ludności.

Korzystanie z internetu mobilnego:

  • liczba użytkowników korzystających z internetu mobilnego w Polsce: 28,55 mln
  • udział procentowy internautów korzystających z internetu mobilnego: 92%
  • udział internautów korzystających z internetu mobilnego na smartfonie: 92%
  • udział internautów korzystających z internetu na telefonie (nie smartfonie): 5,2%
  • dzienny średni czas spędzany w internecie na urządzeniu mobilnym: 2 godz. 51 min
Użycie internetu mobilnego w Polsce (styczeń 2020 r.)
Użycie internetu mobilnego w Polsce

Udział ruchu internetowego według mobilnego systemu operacyjnego:

  • urządzenia z systemem Android: 94,5% (-0,8%)
  • urządzenia z systemem iOS: 4,4% (+47%)
  • urządzenia z systemem Kai OS: n/a
  • urządzenia z systemem Samsung OS: 0,1% (-38%)
  • inne systemy: 1,0% (-37%)

Udział mobilnych systemów operacyjnych (sty 2020, Polska)

Typy połączeń komórkowych w Polsce:

  • liczba aktywnych urządzeń komórkowych: 51,84 mln
  • udział aktywnych urządzeń komórkowych w populacji: 137%
  • plany typu pre-paid: 31%
  • plany abonamentowe: 69%
  • udział połączeń komórkowych (3G-5G): 83%

Typ połączeń komórkowych w POlsce (stan na  styczeń 2020 r.)

⚫️ Pełny raport DIGITA 2020: Poland (styczeń 2020):

Poniżej możesz przejrzeć pełny 89-stronicowy raport ze szczegółowymi danymi dla Polski dotyczącymi digitalu na początku 2020 roku.

[slideshare id=228520549&doc=datareportal20200215gd100digital2020polandjanuary2020v01-200218042410]

Najnowsze dane dla innych krajów na świecie znajdziesz tutaj. A dane za poprzednie lata (od 2015 do 2020 roku) dla Polski tutaj.

źródło: Datareportal (1)