Dźwięk nie działa na jednym z AirPodsów? Oto jak to naprawić

Jak naprawić słuchawki bezprzewodowe AirPods, jeśli któraś przestała działać i w niej nie słychać – te wskazówki powinny pomóc!

Co zrobić, jeśli nie słychać dźwięku w słuchawkach AirPods?

Chociaż AirPods i AirPods Pro firmy Apple oferują to, czego wielu oczekuje od najlepszych prawdziwie bezprzewodowych słuchawek dousznych, zdarzają się sytuacje, w których nawet one nie działają zgodnie z oczekiwaniami. Zapoznaj się z niektórymi sposobami naprawienia lewego lub prawego AirPoda, jeśli nie odtwarza dźwięku.

Jeśli już sprawdziłeś połączenie Bluetooth na iPhonie lub z innym urządzeniem Apple’a, a Twoje słuchawki AirPods pokazują się jako podłączone, ale nadal nie słyszysz dźwięku z jednego z nich, możesz wypróbować poniższe sposoby, aby to naprawić.

Wcześniej upewnij się jednak, że słuchawki mają aktualne oprogramowanie sprzętowe (firmware), które w większości przypadków powinno się zaktualizować automatycznie podczas gdy są podłączone do ładowarki i sparowane z iPhone’em lub iPadem. Obecnie aktualne oprogramowanie dla AirPodsów to 6.8.8 (1. gen.) oraz 2C54 dla AirPodsów 2. generacji i AirPodsów Pro.


Aby sprawdzić wersję oprogramowania wewnętrznego słuchawek ‌AirPods (Pro)‌, sparuj słuchawki z innym urządzeniem z systemem iOS (iPdOS) i uruchom aplikację Ustawienia na iPhonie, iPodzie touch lub iPadzie. Następnie przejdź do Ogólne → To urządzenie → AirPods (Pro) – numer oprogramowania układowego znajduje się w sekcji Wersja opr. sprzętowego.

Poniższe wskazówki odnoszą się zarówno w przypadku niedziałającej jednej jak i dwóch słuchawek jednocześnie. Postępuj po kolei krok po kroku z instrukcjami.

Jak wyświetlić liczbę aktualizacji na ikonie App Store pod iOS 13?

Jak naprawić słuchawkę AirPod, która nie odtwarza dźwięku?

Włóż obie słuchawki AirPods z powrotem do etui ładującego i dwukrotnie sprawdź ich naładowanie (przeciągnij palcem na ekranie głównym iPhone’a od lewej do prawej, aby wyświetlić stan naładowania).

Jeśli poziomy naładowania baterii są prawidłowe, spróbuj ponownie umieścić je w uszach.
Warto wsadzić je z powrotem do etui, zamknąć pokrywę i spróbować ponownie. Jeśli któryś z AirPodów nadal nie odtwarza dźwięku, dopiero wtedy wypróbuj poniższe rozwiązania (ponowne parowanie słuchawek):

  • Przejdź do Ustawienia → Bluetooth na iPhonie, gdy słuchawki są połączone z telefonem.
  • Na liście urządzeń naciśnij „i” obok AirPods.
  • Wybierz opcję Zapomnij to urządzenie, a następnie dotknij ponownie, aby potwierdzić.
  • Umieść obie słuchawki AirPods w etui ładującym i zamknij pokrywę, odczekaj 30 sekund przed otwarciem.
  • Naciśnij i przytrzymaj przycisk konfiguracji z tyłu etui ładującego, aż lampka stanu zacznie migać na biało.
  • Ponownie podłącz AirPods, zbliżając je do urządzenia, postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na urządzeniu.
  • Sprawdź, czy znowu działają normalnie.

Jeśli to nadal nie rozwiąże problemu, wyczyść delikatnie kratki słuchawek AirPods lub AirPods Pro.

Jeśli nadal masz problemy, skontaktuj się ze wsparciem technicznym Apple’a lub autoryzowanym dostawcą usług Apple’a.