Ten spot reklamowy ma pałera: „Tajger is bek” – TA czy NIE?

W najnowszym spocie reklamowym Tiger Energy Drink genialnie wykorzystano sylwetki mistrzów i wykonanie Abradab – szacun za „tajger pałer is bek”!

Kadr z teledysku/spotu Tigera

Dopasowanie przekazu do grupy docelowej w spocie reklamowym to nie lada sztuka. Choć marka napoju energetycznego Tiger Energy Drink nie raz nas zaskoczyła – czasem lepiej, czasem gorzej. To najnowszy spot reklamowy, który jest tak naprawdę teledyskiem to świetna robota.

Dla pokolenia Z, które konsumuje media w internecie i portalach społecznościowych takich jak TikTok czy Instagram, ten spot jest nie tylko reklamą, ale teledyskiem w którym Abradab wyśpiewuje, a raczej rapouje co „TA” a co „NIE”. Prosty przekaz zero-jedynkowe wybory, bez ściemy.

Całe wideo utrzymane jest raczej w internetowym, tiktokowym stylu z mnóstwem efektów retro i szumów, dla zachowania efektu surowości, buntu i niezależności, którą młode pokolenia tak sobie cenią. Nie bez przyczyny do wykonania utworu wybrano Abradab, a za bit odpowiada DJ Kupiłemwusa. Nie jest to taki rap jak w wykonaniu Pioruna, czyli reżysera „Ślepnąc od świateł” Krzysztofa Skoniecznego, acz jest to reklama i etyka zachowana być musi, ale i tak daje radę.


Zobacz także: Teledysk „Od braci dla braci” w wykonaniu Pioruna – sztywniutko?

Trzeba przyznać, że całość dobrze się klei i wpada w ucho a sam wideoklip ogląda się bez zażenowania, choć wszyscy wiemy, że to reklama. Nie zapomniano bowiem, żeby co chwilę pokazywać logo Tigera, wizerunek puszki, albo napisu Tiger power is back – no i sam zabieg z  „TA” jak „TAjger” – świetne! Obejrzyjcie sami:

Słowa (cały tekst) z utworu (reklamy Tigera) Abradab ft. Dariusz „Tiger” Michalczewski „Tiger power is back”:

Nie, Ta, Nie, Ta
Wiesz za kim idziemy w dym? Nie
Za Tiger Rally Team – Ta
Nalepka baby on board – Nie
Miejsce dla twoich mord – Ta
Siedzenie w domu i marazm – Nie
Siema, widzimy się zaraz – Ta
Karmisz łabędzie bułką? Nie
Melanż z ziomkami w kółko – Ta
Co? Dupę jej obczajałeś?
Ha, właśnie skłamałeś – Ta
Noc w areszcie – Nie
Trening na mieście – Ta
Skarpetki i sandał – Nie
Kilka serii przy hantlach – Ta
Słuchasz jak pieprzą? – Nie
Przejmujesz dancefloor – Ta

Refren:
Będziesz mistrzem świata i panem swej dziedziny,
Ta, ta, ta, Tajger Pałer is Bek (przyp. red. czyli Ta, ta, ta, Tiger Power is Back)
Będziesz kosił hajsy, szacun, władze i dziewczyny,
Ta, ta, ta, Tajger Pałer is Bek
Będą kłaniać ci się w pas, chociaż gumę mają w majtach,
Ta, ta, ta, Tajger Pałer is Bek
Ich horyzont jest za blokiem, a ty mierzysz w terabajtach,
Ta, ta, ta, Tajger Pałer is Bek

Ulubiony serial rodziców?  Nie
Nocka streamów na Twitchu? Ta
Płonie ognisko i szumią knieje? Nie
Zawsze tam, gdzie coś sie dzieje? Ta
Sztuki z zadartym nosem? Nie
Te prawdziwe są sztosem? Ta
Silikon i botoks? Nie
Naturalnie jest spoko – Ta
Przedstawisz ją mamie? Nie
Kolacja wraz ze śniadaniem? Ta
Dałaś mu dobry numer? Nie
Bo w sumie był gburem? Ta
Ekipa jak z boysbandu? Nie
Masa własnych patentów – Ta
Lecisz na żwir? Nie
Jesteś dobry świr? Ta

Refren:
Będziesz mistrzem świata i panem swej dziedziny,
Ta, ta, ta, Tajger Pałer is Bek (…)

Szczypiesz się z hajsem? Nie
Wykorzystasz szansę – Ta
Miłość w Zakopanem? Nie
Wyjechać jak najdalej – Ta
Degustacja win? Nie
A łapanie chwil? Ta
Poranek w korkach? Nie
Nad ranem u ziomka konsolka – Ta
Ciosy poniżej pasa – Nie
Respekt ważniejszy niż kasa – Ta
Hejting i trolling? Nie
Didżeing i beatboying – Ta
Prawienie morałów? Nie
Robienie kawałów – Ta
Wszystko za lajka? Nie
Nie kumasz, to narka – Ta

Refren:
Będziesz mistrzem świata i panem swej dziedziny,
Ta, ta, ta, Tajger Pałer is Bek (…)

Sylwetki mistrzów w kampanii Tigera – TAJGER PAŁER IS BEK

W spocie wykorzystano sylwetki pięciu mistrzów:

  • Tomasz Kasperczyk – kierowca rajdowy, wicemistrz Polski z sezonu 2017, zwycięzca Rajdu Śląska 2017. Startuje Fordem Fiestą R5, w barwach Tiger Energy Drink Rally Team. Oprócz zwycięstwa w Rajdzie Śląska, Tomek ma na swoim koncie pięć rund RSMP ukończonych na podium klasyfikacji generalnej i 14 startów w rundach mistrzostw Europy (FIA ERC). Osiągnięcia: 35 startów w rundach RSMP, 2 zwycięstwa w klasyfikacji generalnej rundy RSMP (Rajd Śląska 2017 i 2018), 7 rund mistrzostw Polski ukończonych na podium, 1 tytuł rajdowego wicemistrza Polski w klasyfikacji generalnej, 340 zdobytych punktów do klasyfikacji RSMP, 10 wygranych oesów w rajdach zaliczanych do mistrzostw Polski, 15 startów w rundach mistrzostw Europy (FIA ERC).
  • Dariusz „Tiger’ Michalczewski – jeden z najlepszych polskich bokserów w historii, były mistrz świata zawodowców federacji WBO, WBA, IBF w kategorii półciężkiej oraz WBO w kategorii junior ciężkiej, mistrz Europy amatorów w kategorii półciężkiej. Jako pierwszy bokser w historii zunifikował pasy mistrzowskie organizacji WBA, IBF i WBO. Tiger był niepokonanym bokserem przez 12 lat. Obecnie jest promotorem i menadżerem bokserskim.
    Bilans walk zawodowych: 48 walk wygranych – 2 walki przegrane – 0 walk remisowych.
Sylwetki mistrzów w kampanii napoju Tiger

Sylwetki mistrzów w kampanii napoju Tiger

  • Kamil „Saper” Murański – prawdziwy pasjonat i perfekcjonista. Od najmłodszych lat mocno zajarany graniem, głównie w znanego wszystkim Sapera, na co przeznaczał nawet kilka godzin dziennie. Od 2009 roku (!) najszybszy gracz Minesweeper na świecie. W roku 2015 wygrał zawody na żywo w Wiedniu (Minesweeper World Championship 2015).
    Aktualne rekordy Kamila:
    Najszybsze ułożenie na poziomie Ekspert (Expert): 31,133s
    Najszybsze ułożenie na poziomie Zaawansowany (Intermediate): 7,03s
    Najszybsze ułożenie na poziomie Ekspert w grze bez zaznaczania min (Expert NF): 31,551s
    Najszybsze ułożenie na poziomie Zaawansowany w grze bez zaznaczania min (Intermediate NF): 7,03s
    Rekord świata Guinnessa: The fastest combined completion time of Minesweeper on all three difficulties is 38.65 seconds and was achieved by Kamil Murański (Poland), with scores current as of 23 July 2014.
  • Maksym Riznyk – zawodowy street workout’owiec. Mistrz Polski Street Workout 2016 w kategorii siłowo-wytrzymałościowej. Czwarty zawodnik na świecie (!) w kategorii „wytrzymałość”. Profesjonalista we wszystkim, co robi. Założyciel pierwszej w Polsce szkoły Street Workout „Riznyk Street Workout School”. Aktywnie działa w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram), założyciel grupy Street Workout Poland, zrzeszającej ponad 15.000 osób! Maksym prowadzi także kanał na platformie YouTube, gdzie publikuje zarówno vlogi, jak i poradniki z zakresu Street Workout i Kalisteniki. Jak sam powtarza: “twoje ostatnie powtórzenie musi być tak dobre, jak pierwsze” oraz „kto się stara, ten robi”.
  • Karol Żupiński – niezwykle utalentowany żużlowiec młodego pokolenia. Urodzony w 2002 roku Kamil jest wychowankiem GKŻ Wybrzeże. Na mini torze wywalczył tytuł II V-ce Mistrza Polski w klasie 80-125cc w sezonie 2015. Rok później na torze w Toruniu został II V-ce Mistrzem Świata w klasie 125cc. Bardzo płynny rozwój umiejętności Karola zaowocował przystąpieniem do egzaminu licencyjnego niespełna dwa tygodnie po ukończeniu 15 roku życia! Osiągnięcia Karola z dwóch minionych lat:
    2018: Finalista:Brązowy Kask, Finalista:Srebrny Kask, Finalista:Drużynowe Mistrzostwa Polski Juniorów, 5 miejsce:Złote Trofeum FIM 250cc (mistrzostwa świata), Debiut w rozgrywkach ligowych
    2017: 2. miejsce Złote Trofeum FIM 250 cc (mistrzostwa świata), 1. miejsce Nice Cup 500 cc, 2. miejsce Indywidualne Mistrzostwa Czech 250 cc.

Dwa lata temu marka Tiger zawiesiał komunikację marketingową po fali krytyki, która spadła na napój i jego producenta za niestosowny wpis na Instagramie w rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego. Wiosną ubiegłego roku Tiger nawiązał do swojego błędu w kampanii przedstawiającej osoby, które realizując swoje pasje, zaliczają wiele błędów i porażek (wpadek). Nowa kampania promuje także loterię „West vs East”, w której za zakupiony napój (trzeba mieć zachowany paragon lub zawleczkę promocyjną) można wygrać nagrody po zgłoszeniu się na stronie promocji.

Kreacją kampanii reklamowej zajęła się agencja Brasil, a za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Starcom.

Może Cię zainteresować także: 

Ruszyła loteria BLIKOMANIA z HAJ-SI-WEM do wygrania!

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj