Korzystanie z platform społecznościowych jest prawie niezmienne od 2016 roku

Podczas gdy wielu technologicznych gigantów straciło wiarygodność i zaufanie w oczach opinii publicznej, od 2016 roku nie straciło wielu użytkowników.

Udział dorosłych użytkowników social mediów w USA w latach 2012-2019
Udział dorosłych użytkowników social mediów w USA w latach 2012-2019

W latach 2012–2015 każda platforma badana przez Pew odnotowała znaczący wzrost liczby dorosłych użytkowników w USA, którzy twierdzili, że korzystają z tych sieci społecznościowych.

Od 2016 r. do 2019 r. odsetek osób deklarujących korzystanie z platform internetowych w większości przypadków nie uległ zmianie. Facebook i YouTube wciąż pozostają najczęściej wykorzystywanymi sieciami społecznościowymi. Prawie siedmiu na dziesięciu respondentów korzysta z Facebooka, a prawie trzy czwarte dorosłych w USA ogląda filmy na YouTubie.

Instagram to jedyny wyjątek od tego trendu. Między 2016 a 2019 rokiem odnotowano 32-procentowy wzrost liczby użytkowników deklarujących korzystających z tej platformy. To badanie nie uwzględnia preferencji nastolatków, którzy jak wiadomo zupełnie inaczej konsumują social media.

Demografia dorosłych użytkowników social mediów w USA (stan na luty 2019): 

Demografia użytkowników social mediów w USA (luty 2019)
Demografia użytkowników social mediów w USA (luty 2019)
Popularność platform według wieku (USA, 2019)
Popularność platform według wieku (USA, 2019)

Może Cię także zainteresować:

Facebook i Twitter to już social media dla starszych?

źródła: Pew Research Xenter – Share of U.S. adults using social media, including Facebook, is mostly unchanged since 2018 via Statista – Online Platform Use Has Barely Budged Since 2016