Lubię TikTok dzięki takim akcjom jak #TumbleweedChallenge

Akcje wirusowe, które rozprzestrzeniają się w aplikacji mobilnej TikTok, zyskują coraz więcej fanów (nie tylko nastolatków), którzy dołączają do platformy, aby ponieść się zabawie.

#TumbleweedChallenge na TikTok
#TumbleweedChallenge na TikTok

TikTok, chińska aplikacja do udostępniania krótkich klipów wideo wciągnęła popularny serwis Musical.ly i wciąż jest nazywana duchowym spadkobiercą aplikacji Vine. Jej popularność rośnie na całym świecie, a ludzie wymyślają coraz to bardziej wyszukane wyzwania.

Jednym z nich jest #TumbleweedChallenge, który polega na turlaniu się niczym biegacze, chamaechory – rośliny, których pędy nadziemne lub ich części stanowią diaspory przemieszczające się po powierzchni ziemi pod wpływem działania wiatru. Biegacze są roślinami typowymi dla biomów pustynnych i stepowych, gdzie otwarte przestrzenie pozwalają pokonywać znaczne dystanse. Znamy je głównie z westernów i strasznych filmów, gdzie na przerażającym pustkowiu przemierza tylko chamaechora!

Wyzwanie #TumbleweedChallenge w TiKTok polega na turlaniu się po usłyszeniu typowej muzyki z westernu – w każdym dowolnym miejscu: w sklepie, na ulicy, w pracy czy szkole. Oczywiście cały performance należy nagrać i umieścić na TikTok, aby rzucić wyzwanie innym użytkownikom.

Przeczytaj również: TikTok pobrano częściej niż Facebooka czy Instagrama!

Serwis The Verge informuje, że aplikacja została pobrana ponad 6 mln razy w samych Stanach Zjednoczonych i plasuje się na szczytach list popularności. Daje jej to miesięczną aktywną bazę użytkowników ponad 500 mln użytkowników na całym świecie, którzy udostępniają swoje własne filmy i „duetują” z filmami innych użytkowników. Muzyka odgrywa dużą rolę w całym doświadczeniu, ponieważ fani TIkToka mają ogromną bibliotekę muzyczną na wyciągnięcie ręki i mogą używać jej do synchronizowania z ruchem ust lub czegokolwiek, czego pragnie ich serce.

Gwiazdy takie jak Jimmy Fallon z The Tonight Show i popularny łyżwiarz Tony Hawk również dołączyli do platformy i dodali swoje filmy, które są teraz dostępne dla remixingu i duetowania. Motywacja do tego ruchu jest całkiem jasna – TikTok to miejsce, w którym „dzieci” spędzają wolny czas, ponieważ Instagram, Facebook i Snapchat powoli tracą swój niezależny status i uliczną wiarygodność wobec nowego zjawiska.

Wydaje się, że takie podejście robi dobrze dla Fallona – jego filmy mają już ponad 10 milionów wyświetleń. Poniżej możesz podejrzeć na czym polegało wyzwanie!

Według analityków grupy SensorTower, TikTok przyniósł już ponad 1 milion dolarów w samych Stanach Zjednoczonych, co może nie wydawać się dużo, ale należy pamiętać, że aplikacja dopiero zyskuje popularność na świecie!

źródło: The Verge via phoneArena