W ubiegłym miesiącu aplikacja mobilna TikTok prześcignęła Facebooka, Instagrama, Snapchata i YouTube w rankingu na liczbę pobrań aplikacji mobilnej.

Aplikacja Musical.ly to obecnie funkcjonująca pod nazwą TikTok usługa społecznościowa, w której użytkownicy mogą przesyłać własne krótkie klipy wideo. Okazuje się, że obecnie aplikacja znajduje się na szczycie listy najczęściej pobieranych aplikacji mobilnych w sklepie App Store w USA, wyprzedzając takich gigantów jak Facebook, Instagram, YouTube czy Snapchat.
Według danych Sensor Tower za październik 2018 r., instalacje aplikacji TikTok w USA były wyższe niż aplikacji mobilnych Facebook, Instagram, Snapchat i YouTube!
TikTok nadal zwiększa swój udział w rynku wśród tej grupy aplikacji, osiągając aż do 42,4 proc. pobrań wśród aplikacji zaledwie kilka dni temu, 30 października br. We wrześniu instalacje TikTok wzrosły o około 31 proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca, osiągając łącznie około 3,81 mln pobrań w sklepach App Stor i Google Play. Tym samym Facebook po raz pierwszy spadł na 2. miejsce z 3,53 milionami instalacji!
Z roku na rok instalacje TikTok w Stanach Zjednoczonych wzrosły o 237 proc. z 1,13 mln w październiku 2017 r.
Przeczytaj: Facebook rządzi na rynku komunikatorów
Apptopia donosi z kolei, że jeśli chodzi o wzrosty serwisu TikTok, to wskaźniki zaangażowania aplikacji (część miesięcznych użytkowników, którzy codziennie otwierają aplikację) wciąż pozostają w tyle za resztą grupy. Apptopia twierdzi, że TikTok miał 29-proc. wskaźnik zaangażowania w porównaniu z 96% na Facebooku, 95% na Instagramie, 95% na Snapchacie i 95% na YouTube’ie.
Zauważono również, że zyski z aplikacji wynikają częściowo ze zwiększonych wydatków reklamowych na Facebooku, platformie reklam mobilnych Google AdMob, platformie reklamowej w aplikacji Vungle i innych. Inne zyski przypisuje się fuzji.
W czerwcu TikTok (znany jako Douyin w Chinach) donosił o osiągnięciu globalnej miesięcznej liczby aktywnych użytkowników wynoszącej 500 mln w 150 krajach i regionach.
Aplikację pobierzesz bezpłatnie, klikając na przycisk prowadzący do Twojego sklepu z aplikacjami (na iOS-a lub Androida):
źródło: TechCrunch

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.