Czy tablety odbiją sie od dna i przeżyją swój renesans? Na razie nic na to nie wskazuje – już 16. kwartał z rzędu sprzedaż tabletów na świecie maleje.
Wydanie pierwszego iPada przez firmę Apple w 2010 r. przyspieszyło rozwój rynku tabletów. Wiele firm próbowało wymyślić to urządzenie, ale do momentu iPada żadnej nie udało się doprowadzić do sukcesu tego urządzenia.
W ciągu kilku lat sprzedaż tabletów wzrosła praktycznie od zera przed wprowadzeniem iPada do 230 mln sztuk w 2014 roku. Ale popularność tabletów nagle ucichła, za sprawa różnych czynników i nie chodzi tu o nasycenie rynku.
Wraz ze wzrostem popularności większych smartfonów i wygaśnięciem innowacyjności tabletów rynek po raz ostatni zanotował wzrosty pod koniec 2014 roku. Sprzedaż tabletów na całym świecie od tego czasu maleje.
Przeczytaj również: Apple wciąż na szczycie kurczącego się rynku tabletów
Jak pokazuje poniższy wykres serwisu Statista i oparty na danych firmy analitycznej IDC, trzeci kwartał 2018 r. był szesnastym z kolei kwartałem spadków sprzedaży tabletów, podczas których liczba wysyłek spadła o 35 proc. z 55,7 mln sztuk w trzecim kwartale 2014 r. do 36,4 mln sztuk w trzecim kwartale 2018 r.
źródło: Statista