Użytkownicy iPhone’ów wciąż chętniej płacą za aplikacje (2012-2017)

Choć użytkownicy Androida pobierają więcej aplikacji mobilnych niż właściciele iPhone’ów, to właśnie ci drudzy chętniej wydają pieniądze na aplikacje i gry ze sklepu App Store.

Smartfony z systemem Android zbudowały nieosiągalną przewagę nad iPhone’ami pod względem liczby aktywnych urządzeń. Głównie za sprawą budżetowych i tanich sprzętów, które dostępne są prawie dla każdego. Według Gartnera, urządzenia z Androidem stanowiły ponad 85 procent globalnej sprzedaży smartfonów w zeszłym roku, a te z systemem iOS był na drugim miejscu z 14-procentowym udziałem w rynku.

Ogromna baza, ponad 2 miliardów smartfonów z systemem Android powinna być wystarczającym argumentem dla twórców aplikacji i wydawców, aby traktowali Androida jako swoją główną platformę mobilną. A jednak jest jeszcze jeden aspekt, który wyjaśnia, dlaczego wielu programistów nadal faworyzuje system iOS w stosunku do Androida: zarabianie.

Zobacz także: Statystyki sklepów App Store i Google Play za 4Q 2017 r.


Według danych opublikowanych przez App Annie użytkownicy urządzeń Apple’a są znacznie bardziej skłonni wydawać pieniądze na lub w aplikacjach mobilnych niż użytkownicy Androida.

W 2017 r. użytkownicy Androida wygenerowali 70% pobrań aplikacji na całym świecie, ale wygenerowali tylko 34% łącznych wydatków. Nie jest to zjawisko przejściowe, jak pokazuje poniższy wykres: podczas gdy udział Androida w liczbie pobrań aplikacji stopniowo wzrósł z 46 do 70 proc. w latach 2012-2017, udział w rynku wydatków konsumenckich utrzymał się na poziomie jedynie 34 proc. w ciągu ostatnich dwóch lat. Najwyższy poziomu 38 proc. sumy wydatków odnotowano w 2014 i 2015 roku.

Odwrotny trend widać w przypadku użytkowników iOS-a. Choć udział wszystkich pobrań aplikacji jest mniej (ok. 30 proc.), to wydatki na aplikacje i gry stanowią aż 66 proc.

Liczba pobrań i wydatki na (w) aplikacje i gry mobilne w sklepach App Store i Google Play (2012-2017)

Liczba pobrań i wydatki na (w) aplikacje i gry mobilne w sklepach App Store i Google Play (2012-2017)

To, że użytkownicy iPhone’ów są bardziej dochodowi i chętniej wydają pieniądze widać praktycznie w każdej z kategorii związanych z wydatkami mobilnymi. Oprócz tego, że są w stanie zapłacić znacznie więcej za smartfona, chętniej też korzystają z nowości technologicznych, częściej i więcej używają płatności mobilnych Apple Pay niż Ci posiadający Google Pay, czy też wydawania pieniędzy na subskrypcje.

źródło: Gartner, App Annie – The Most Popular iOS Apps of All Time, Statista – Apple Users More Willing to Pay for Apps

Łukasz Majchrzyk
Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii.
Łukasz Majchrzyk
Obserwuj