Liczby pobrań aplikacji i gier w sklepach Google Play i App Store w 4 kwartale 2017 r. wyniosły odpowiednio 19 i 7,7 mld – jednak jeśli chodzi o sprzedaż w sklepach, to użytkownicy iOS-a wydali aż o 95% więcej niż w przypadku użytkowników Androida.
Użytkownicy smartfonów i tabletów pobierają coraz więcej aplikacji mobilnych na swoje urządzenia. Według serwisu App Annie sklep Google Play odnotował ponad 19 miliardów pobrań w czwartym kwartale 2017 r., a wzrost w stosunku rocznym wyniósł aż 10%. To o około 145% więcej niż w sklepie App Store, który osiągnął około 7,7 miliarda pobrań. Mimo to sklep App Store wciąż bije sklep Google Play pod względem przychodów.
Statystki pobrań robią jeszcze większe wrażenie, jeśli uświadomimy sobie, że przedstawione liczby odzwierciedlają tylko nowe pobrania aplikacji, a nie reinstalacje czy aktualizacje.
Rynki wschodzące, szczególnie Indie, Indonezja i Brazylia, stanowiły dużą część 10-proc. wzrostu. Indie wyprzedziły nawet Stany Zjednoczone o łączną liczbę pobrań ze sklepów Google Play i App Store w 2017 roku dzięki rekordowym wynikom tego kraju w czwartym kwartale.
Trzy najbardziej popularne kategorie w sklepie Google Play to oczywiście: Gry, Finanse i Personalizacja, we wszystkich odnotowano znaczne wzrosty w 4Q. Według szacunków, pierwszy kwartał 2018 roku przyniesie kolejne wzrosty zarówno pobrań jak i przychodów z aplikacji mobilnych na świecie.
Ile wydają użytkownicy smartfonów z iOS-em i Androidem na aplikacje mobilne?
Jeśli chodzi o wydatki w czwartym kwartale 2017 r. w Google Play i App Storze, to oba sklepy odnotowały łącznie 20-proc. w stosunku do 2016 r.
Warto zauważyć, że pomimo znacznie większej liczby pobrań aplikacji na Androida, to użytkownicy iPhone’ów i iPadów wydają znacznie więcej pieniędzy na płatne aplikacje mobilne. Różnica wynosi aż 95% na korzyść Apple’a i wydatki konsumenckie w czwartym kwartale w App Storze wyniosły aż 11,5 mld dolarów. Sklep Google Play zarobił natomiast „tylko” 5,9 mld dolarów.
Na obu platformach Stany Zjednoczone osiągnęły najsilniejszy wzrost, a Niemcy były krajem trzecim w obu sklepach. Jeśli chodzi o miejsce drugie, to Korea Południowa wzięła srebro w Google Play a Tajwan w sklepie App Store.
Ogólnoświatowe wydatki konsumenckie na aplikacje z kategorii rozrywkowej w sklepach Google’a i Apple’a wzrosły ponadczterokrotnie w latach 2015-2017, głównie dzięki subskrypcjom aplikacji do strumieniowego przesyłania wideo (SVOD).
Zobacz także: Co oglądają widzowie 3 najwiekszych serwisów SVOD?
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o statystykach aplikacji w 2017 roku, możesz pobrać pełny raport serwisu App Annie za darmo.
Źródło: App Annie via Android Police