Google liderem na rynku inteligentnych głośników (1Q 2018)

Firma Google pokonała Amazona w rankingu sprzedaży inteligentnych głośników, zajmując pierwsze miejsce w 1 kwartale tego roku.

Google nr. 1 w zestawieniu sprzedaży inteligentnych głośników (1Q 2018)
Google nr. 1 w zestawieniu sprzedaży inteligentnych głośników (1Q 2018)

Inteligentne głośniki nadal są najszybciej rozwijającym się segmentem technologii konsumenckiej na świecie, a według danych firmy Canalys roczny wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale 2018 r. wyniósł 210% z wynikiem 9 mln sztuk.

Firma Google zajęła pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży inteligentnych głośników, pokonując po raz pierwszy Amazona. Google Home i Home Mini sprzedały się w 1Q br. w liczbie 3,2 mln urządzeń w porównaniu z 2,5 mln urządzeń Echo dostarczanych przez Amazon.

Udział w rynku w USA spadł po raz pierwszy poniżej 50%, po części ze względu na to, że Google i Amazon koncentrują się na ekspansji poza rynki macierzyste, ale także ze względu na zwiększoną trakcję, jaką technologia zapewnia nowym dostawcom na rynkach takich jak Chiny i Korea Południowa . Dostawcy wysłali 1,8 mln inteligentnych głośników w Q1 2018 w Chinach, a Korea wyprzedziła Wielką Brytanię, aby stać się trzecim co do wielkości rynkiem z 730 tys. przesyłek.

Alibaba zajęła trzecie miejsce i utrzymała pozycję numer jeden w Chinach z 1,1 mln sprzedanych głośników Tmall Genie. Rynek inteligentnych głośników w Chinach rośnie, a liczba zamówień wzrosła o ponad 60%. Xiaomi głównie sprzedaje smartfony, ale sprzedało w Chinach ponad 600 tys. swoich głośników Xiao AI, które znalazły się na odległej drugiej pozycji po Tmall Genie Alibaby.

Zobacz także: Czy 2018 będzie rokiem wzrostu inteligentnych głośników?

Sukces firmy Google związany jest głównie z obecnością głośników na nowych rynkach, np. Indiach, gdzie odkryto nowe strategie wejścia na rynek, współpracując z dostawcami usług, takimi jak Jio i ACT Fibernet, w celu dotarcia do użytkowników.

Ranking producentów inteligentnych głośników pod względem sprzedaży w 1Q 2018 r.
Ranking producentów inteligentnych głośników pod względem sprzedaży w 1Q 2018 r.

Google ma wiele zalet w stosunku do Amazona, dzięki czemu łatwo wygrywa ten wyścig.  Jednak największą zaletą urządzenia jest kanał. Operatorzy i sprzedawcy detaliczni mają tendencję do priorytetowego traktowania głośników Google w stosunku do tych od Amazona, ponieważ ten drugi znajduje się w trudnej sytuacji będąc bezpośrednim konkurentem.

W zestawieniu nie ma HomePoda firmy Apple, który wciąż jest niszowym urządzeniem w tej konkurencji. Jeśli Apple prześpi swój czas, może pożegnać się z rywalizacją z Google’em i Amazonem, a tym bardziej tanimi chińskimi odpowiednikami.

źródło: Canalys Newsroom – Google beats Amazon to first place in smart speaker market