Czy 2018 będzie rokiem wzrostu inteligentnych głośników?

Inteligentne głośniki to najszybciej rozwijająca się technologia konsumencka – według Canalys sprzedaż tych urządzeń w 2018 roku przekroczy 50 milionów sztuk.

Według opublikowanego dzisiaj raportu przez Canalys wynika, że rok 2018 będzie „rokiem definiującym” wykorzystanie inteligentnych głośników, a globalny rynek ma wzrosnąć do 56,3 milionów przesyłek do końca roku. Dla porównania w 2017 roku sprzedano ponad 30 mln sztuk tych urządzeń.

Canalys przewiduje, że Amazon i Google pozostaną liderami tego rynku, z odpowiednio głośnikami Echo i Home. Oprócz istniejących produktów, HomePod firmy Apple będzie jednym z wielu nowych wejść na rynek, dzięki czemu wpłynie na zwiększenie konsumpcji inteligentnych głośników w tym roku.

Analityk Canalys Lucio Chen powiedział, że korzystanie z inteligentnych głośników „rośnie szybciej niż jakakolwiek inna technologia konsumencka”, z którą ostatnio mieliśmy do czynienia, w tym rozszerzona rzeczywistość, wirtualna rzeczywistość i urządzenia do noszenia (typu wearables).


Możliwości tego typu urządzeń są nieograniczone, czy to dyskretna reklama, pakiety subskrypcji treści, usługi premium czy rozwiązania dla przedsiębiorstw. Technologia wciąż znajduje się w fazie przejściowej, a zwiększone inwestycje wielu graczy ekosystemu będą napędzać wzrost.

Według szacunków poszczególnych krajów Stany Zjednoczone pozostaną najważniejszym rynkiem dla inteligentnych głośników w 2018 r., a przewidywane dostawy sięgną tam aż 38,4 mln sztuk. Chiny są typowane jako drugi największy rynek zbytu, ale z zaledwie 4,4 mln jednostek. Patrząc dalej w przyszłość, Canalys wspomniał, że Stany Zjednoczone utrzymają swoje pierwsze miejsce na globalnym rynku inteligentnych głośników do 2020 roku.

Sprzedaż inteligentnych głośników (2016-2018) via Canalys

Sprzedaż inteligentnych głośników (2016-2018) via Canalys

HomePod, zapowiedziany w czerwcu zeszłego roku, będzie wejściem firmy Apple na rynek inteligentnych głośników, umożliwiając użytkownikom korzystanie z poleceń głosowych do sterowania urządzeniami HomeKit, odtwarzanie muzyki Apple, zadawanie pytań Siri i wiele innych. Urządzenie miało zostać uruchomione w grudniu 2017 roku, ale w listopadzie ub.r. Apple zdecydowało przesunąć premierę HomePoda na początek 2018 roku. Od tego czasu nie usłyszeliśmy żadnej wzmianki o tym, kiedy HomePod może wystartować, ale definicja firmy początek  może oznaczać okres od stycznia do kwietnia…

źródło: MacRumors via Canalys – Smart speakers are the fastest-growing consumer tech; shipments to surpass 50 million in 2018

Obserwuj

Łukasz Majchrzyk

redaktor mobiRANK.pl
Od 2005 roku zajmuje się komunikacją internetową i e-marketingiem, pasjonat urządzeń mobilnych i nowych technologii. Dołącz do moich kręgów na Google+ .
Obserwuj