Vevo zamyka swoją witrynę i skupia się na YouTube’ie

Platforma Vevo należąca do dużych wytwórni muzycznych zmienia strategię obecności w internecie i zamyka swoją platformę, aby serwować swoje treści tylko przez YouTube’a.

Vevo logo

Vevo poinformowało w zeszły czwartek o poważnych zmianach na swojej platformie. Krótko mówiąc, rezygnuje ona z planów rozbudowy swojej platformy z teledyskami i będzie skupiała się na swoim profilu na YouTube’ie.

Vevo to skrót od Video EVOlution – platforma została wprowadzona pod koniec 2009 roku jako joint venture pomiędzy wytwórniami Big Three – Sony Music Group, Universal Music Group i Warner Music Group – w celu przesyłania strumieniowego teledysków.

Usługa udostępnia wideo z teledyskami w serwisie YouTube, ale obsługuje również własne aplikacje mobilne i witrynę skierowaną do konsumentów. Mimo to, przedsięwzięcie wycofa pewne „elementy” swojej platformy, nadal udostępniając swój katalog wysokiej jakości teledysków i oryginalnych treści szerszemu gronu odbiorców na YouTube’ie.

Przeczytaj także: YouTube Music to nowy muzyczny serwis streamingowy Google’a

Jak podkreśla Variety, zmiana strategii prawdopodobnie nie jest zaskakująca, biorąc pod uwagę niedawne zmiany we władzach spółki. Były dyrektor generalny Erik Huggers odszedł w grudniu, a miesiąc później w ślad za nim szef produktu Mark Hall. Witryna podała w zeszłym miesiącu, że CTO Alex Nunes opuścił zarząd w ostatnich tygodniach, co skłoniło firmę do redukcji personelu w swoich działach produktowych i inżynieryjnych. Vevo powiedziało wówczas, że cięcia pozwoliły na zwiększenie wzrostu komercyjnej i promocyjnej wartości filmów.

Statystyki Vevo

Vevo planuje nadal inwestować w oryginalne treści i nowe formaty, które wkrótce planuje wprowadzić na rynek. Obecnie usługa miała miesięcznie 25 mld obejrzeń, czyli obejrzano 1010 mln godzin materiału wideo w 52% na urządzeniach mobilnych.

źródła: informacja prasowa via Techspot