Gra mobilna sposobem pizzerii Domino’s na lojalizację klientów

Pizzeria Domino’s wydała nową grę mobilną, dzięki której klienci mogą otrzymać darmową pizzę – ale tak naprawdę to świetny pomysł na gromadzenie jak największej ilości danych o zachowaniach klientów.

Domino's „Piece of the Pie Pursuit ” ( screen gry mobilnej)
Piece of the Pie Pursuit

Sieć pizzerii Domino’s uruchomiła w Stanach Zjednoczonych nową grę mobilną, która przenosie program lojalnościowy na nieco wyższy poziom. W grze zastosowano niestandardowy mechanizm maszyny Rube’a Goldberga, która pokazuje różne sposoby, w jakie użytkownicy mogą zamówić pizzę Domino’s i gromadzić punkty lojalnościowe.

Domino’s znane jest z wykorzystywania nowych technologii i sposobów promocji – często określa się tę pizzerię jako firmę technologiczną sprzedająca pizzę (sic!). W nowej grze Piece of the Pie Pursuit wyraźnie chodzi o pozyskanie jak największej ilości danych – im bardziej popularny jest program lojalnościowy, tym więcej Domino’s wie o swoich klientach i o tym, jak najlepiej im sprzedać swoje jedzenie! Chcielibyście w taki sposób otrzymywać pizzę Domino’s za darmo?

Już teraz klienci Domino’s mogą zamówić pizze na wynos przez telefon, w aplikacji mobilnej do zamawiania, tweetem, Emoji, przez chatbota w Messengerze, a nawet przez asystenta głosowego w Amazon Echo lub Google Assistant – w ten sposób zdobywając dodatkowe punkty lojalnościowe.

Przeczytaj także: Teraz zamówisz pizzę przez chatbota na Facebooku!

Domino’s idzie o krok dalej, przenosząc program lojalnościowy do gry mobilnej

Amerykańska pizzeria Domino’s daje teraz swoim klientom jeszcze jeden sposób na zdobywanie punktów w ramach programu lojalnościowego – jeśli tylko mają ochotę na grę rodem z Incredible Machine.

W łańcuchu dostaw pizzerii pojawiła się nowa gra mobilna zatytułowana Piece of the Pie Pursuit, w którą użytkownicy mogą grać, aby gromadzić punkty lojalnościowe. Gra dostępna jest zarówno na iPhone’ach, jak i na urządzeniach z Androidem, posiada specjalnie zaprojektowaną maszynę Rube’a Goldberga, gdzie użytkownicy muszą dokładnie wypełniać szereg różnych zadań na kolejnych poziomach.

Każdy poziom jest wyraźnym wyzwaniem związanym z… pizzą. Może to być jazda na czas wózkiem po określonym torze lub używanie sosu do pizzy do wyrzucenia piłki – jednocześnie okreslając jeden ze sposobów, w jaki klienci mogą zamówić Domino’s. Gracze, którzy pokonają wszystkie sześć poziomów, otrzymują 10 punktów bonusowych na darmową pizzę.

Wiele sposobów na zdobycie lojalności – Domino’s chce być znana jako firma cyfrowej pizzy

Podczas gdy większość innych sieci restauracji ma klasyczne programy lojalnościowe, Domino’s twierdzi, że ma jedyny sposób dostaw pizzy, który oferuje konsumentom punkty lojalnościowe za zamówienia telefoniczne, w restauracji, a także cyfrowe (mobilne).

Domino’s korzysta od lat z nowych technologii i często sama określa się jako firma technologiczna, która sprzedaje pizzę. Odkąd były dyrektor generalny Patrick Doyle rozpoczął agresywny plan restrukturyzacji spółki w 2010 roku, stawiając na pierwszym miejscu nie tylko pizzę, ale również dostawę pizzy, marka nieustannie dążyła do tego, aby zamawianie było bardziej wydajne i przyjazne dla klienta.

To nie pierwszy raz, kiedy pizzeria zrobiła własną grę. W 2012 r.stworzono grę mobilną na iPada o nazwie Pizza Hero, dzięki której użytkownicy mogli tworzyć i zamawiać prawdziwą pizzę – aplikacja dotarła wówczas aż do 3. miejsca w rankingu najpopularniejszych aplikacji w sklepie App Store.

Firma ciągle eksperymentuje z wieloma nowymi ofertami cyfrowymi – od dostarczania pizzy za pomocą dronów do opracowania aplikacji do śledzenia dostawy, a nawet niestandardowego samochodu dostawczego Domino’s wyposażonego w piec grzewczy z miejscem na 80 sztuk placków. Ponad 60% zamówień Domino jest realizowanych na platformach cyfrowych, więc stworzenie gry mobilnej było czymś zupełnie naturalnym.

Darmowa pizza Domino's do wygrania w grze „Piece of the Pie Pursuit”
Darmowa pizza Domino’s do wygrania w grze „Piece of the Pie Pursuit”

Gra Piece of the Pie Pursuit służy firmie jednak do promowania programu lojalnościowego o nazwie „Piece of the Pie”. Jak dotąd, program wydaje się być opłacalny dla sieci pizzerii z Michigan i odegrał znaczącą rolę w rozwoju firmy od czasu uruchomienia w 2015 roku. Globalna sprzedaż wzrosła o 11,7% w ostatnim kwartale 2017 roku z „milionami” nowych członków programu lojalnościowego.

Program lojalnościowy pomaga firmie stymulować zaangażowanie i lojalność konsumentów, więc sensowne było stworzenie gry, która wytyczyłaby punkt zaangażowania marki. Ale oprócz zaangażowania, jest tu także oczywista baza nowych danych. Im bardziej popularny jest program lojalnościowy, tym więcej danych jest w posiadaniu firmy, która może wykorzystać je w swoich celach e-commerce. A im więcej wie o swoich klientach i ich zwyczajach, tym lepszy jest wgląd w możliwości dalszego dostosowywania programów lojalnościowych i kierowania reklam.

Ostatecznie firma będzie nadal inwestować w inicjatywy technologiczne i cyfrowe, posuwając się naprzód i zapewne wkrótce zaskoczy nas czymś jeszcze bardziej zaawansowanym – w końcu liczy się sprzedaż i zyski, a bez inwestowania w technologię i sposoby dotarcia do klientów daleko nie zajedzie na samej pizzy.

Gra „Piece of the Pie Pursuit” dostępna jest do pobrania w amerykańskich sklepach z aplikacjami App Store (iOS) i Google Play (Android):

Pobierz aplikację w sklepie App Store Pobierz aplikację w sklepie Google Play

źródło: Business Insider via Domino’s