Google jest obecnie najbardziej wartościową marką na świecie według rankingu Global 500 2017 od Brand Finance.
Wartość marki Apple spadła aż o 27% według najnowszego rankingu Brand Finance z 2017 r. najbardziej wartościowych marek na świecie – „Global 500”. Autorzy raportu sugerują, że wyznawcy marki Apple zaczynają tracić wiarę w Apple’a. Wielu zastanawia się, czy firmie uda się utrzymać swoją przewagę technologiczną nad konkurencją i czy jest w stanie zaspokoić konsumentów wprowadzając kolejne rewolucyjne rozwiązania?
Na pierwsze miejsce wskoczyła w tym roku firma Google, której wartość wzrosła o 24% do 109,47 mld dolarów. Taka zamiana miejsc ma związek z tym, że Google pozostaje w dużej mierze niekwestionowanym liderem w swojej branży wyszukiwania internetowego i generuje ogromne przychody z reklam.
Przeczytaj także: Apple najbardziej wartościową marką na świecie 2016 r.
Na poniższej tabeli możesz sprawdzić jak zmieniała się wartość 15 najcenniejszych marek na świecie w porównaniu z ubiegłym rokiem:
Oto TOP 15 najbardziej wartościowych marek na świecie w rankingu Brand Finance Global 500 w 2017 roku:
- Apple
- Amazon.com
- AT&T
- Microsoft
- Samsung Group
- Verizon
- Walmart
- ICBC
- China Mobile
- Toyota
- Wells Fargo
- China Construction Bank
- NTT Group
źródło: Brand Finance Global 500 2017