Firma Apple po raz kolejny została uznana najbardziej wartościową marką na świecie w rankingu Forbesa (2016), pomimo ostatnich spadków sprzedaży.
Apple zostało uznane za najcenniejszą markę na świecie 2016 w najnowszym rankingu magazynu Forbes, pomimo że firma odnotowała w tym roku po raz pierwszy od 2003 roku spadek sprzedaży całej linii produktów iPhone’a, iPada i komputerów Mac (w porównaniu z 2015 roku sprzedaż spadła o 30%).
Ostatnie spadki sprzedaży Apple’a nie wpłynęły na zmianę lidera w rankingu Forbesa i firma znalazła się na pierwszej pozycji już szósty rok z rzędu, wyprzedzając takich technologicznych rywali jak Google i Microsoft. Forbes wycenia wartość marki Apple na 154,1 mld dolarów (wzrost o 6% w porównaniu z 2015 r.), to prawie dwukrotnie więcej niż Google’a (82,5 mld dolarów), który znalazł się na drugiej pozycji. Na trzecim miejscu znalazł się Microsoft z wartością 75,2 mld dolarów.
Coca-Cola, Facebook, Toyota, IBM, Disney, McDonald, GE, Samsung, Amazon, AT & T, BMW, i Cisco zamykają pierwszą piętnastkę rankingu. Partner Apple’a, firma Hermès zajęła 48. miejsce na liście. Inne firmy godne uwagi to Intel (17.), Verizon (21.), HP (38.), Sony (76.), Netflix (79.) oraz T-Mobile (93.).
Apple pozostaje najcenniejszą firmą z kapitalizacją ponad miliard 510 mld dolarów. Apple prowadzi także na liście najbardziej wartościowych marek Interbrand i Gobal 2015 roku.
Pełną listę uwzględnionych w rankingu marek znajdziesz na stronie: forbes.com/powerful-brands