Spektakl „Boska komedia wersja 2.2” w wirtualnej scenerii online!

Teatr Powszechny i Dream Adoption Society pokażą na żywo spektakl „Boska komedia wersja 2.2” z wykorzystaniem najnowszych technologii VR, AR oraz AI.

„Boska komedia wersja 2.2” – medytacja VR na żywo (fot.. Magda Hueckel)

Spektakl online Boska komedia wersja 2.2 – medytacja VR na żywo, produkowany przez Dream Adoption Society we współpracy z Teatrem Powszechnym im. Zygmunta Hübnera w Warszawie, będzie można obejrzeć na żywo w internecie w piątek 8 maja 2020 roku o godzinie 19.00. Dream Adoption Society to laboratorium, grupa artystyczna założona przez reżysera Krzysztofa Garbaczewskiego, działająca od 2017 roku w kontekście teatru i sztuki współczesnej, wykorzystująca w swojej pracy VR/AR/AI i inne nowe technologie (virtual/augmented reality, artificial inteligence). Obecnie kolejne eksperymenty tworzy, grając na żywo w wirtualnej rzeczywistości. 

Czym jest Teatr VR na żywo?

W specjalnie zaprojektowanej, wygenerowanej komputerowo, wirtualnej przestrzeni spotykają się aktorzy, reżyser, kompozytor, autor zdjęć filmowych i inne osoby będące częścią ekipy. Każda posiada „cyfrowe ciało” w formie awatara, dzięki czemu może poruszać się, gestykulować oraz dotykać i przesuwać trójwymiarowe obiekty. Dzięki cyberpróbom zespół przygotowuje spektakle, które finalnie transmitowane są na żywo w sieci.

O czym jest „Boska komedia wersja 2.2”?

Jest to medytacja teatralna inspirowana średniowiecznym poematem włoskiego pisarza i filozofa Dantego Alighieri – Boska komedia, która jest niewyczerpanym źródłem opowieści, przesłania i nauki. Jej bohaterowie, należący do minionych epok, przemawiają do współczesnych pragnieniem wiedzy, lękami, ale przede wszystkim pożądaniem wyniesienia się ku boskiemu pięknu.

Może Cię zainteresowac także: 20 najciekawszych filmów dokumentalnych za darmo od 8 maja!

Opisana wierszem wędrówka przez Piekło, Czyściec i Raj to poemat naszych korzeni, naszej wiary, opera człowieka poszukującego miłości, prawdziwego sensu życia.

Galeria zdjęć ze spektaklu:

  • „Boska komedia wersja 2.2” – medytacja VR na żywo (fot.. Magda Hueckel)
  • „Boska komedia wersja 2.2” – medytacja VR na żywo (fot.. Magda Hueckel)
  • „Boska komedia wersja 2.2” – medytacja VR na żywo (fot.. Magda Hueckel)
  • „Boska komedia wersja 2.2” – medytacja VR na żywo (fot.. Magda Hueckel)
  • „Boska komedia wersja 2.2” – medytacja VR na żywo (fot.. Magda Hueckel)

Jak można obejrzeć spektakl?

Operator kamery rejestruje spektakl, będąc również w wirtualnej rzeczywistości. Obraz z jego kamery transmitowany jest na żywo. Informacje gdzie i kiedy możliwe jest podłączenie się do streamingu dostępne będą w dniu spektaklu na facebookowym profilu Dream Adoption Society oraz Teatru Powszechnego.

piątek

8 maja 2020

godz. 19.00

link do transmisji

online

w dniu pokazu

Więcej informacji o nowym spektaklu w technologii VR:

  • wykonanie: Bartuś 419, Arkadiusz Brykalski, Mamadou Góo Bâ, Anna Ilczuk, Andrzej Kłak, Sandra Korzeniak, Paweł Smagała, Iza Szostak
  • muzyka na żywo: Jan Duszyński
  • digital art: Anastasiia Vorobiova
  • scenografia: Aleksandra Wasilkowska
  • kamera: Robert Mleczko
  • reżyseria: Krzysztof Garbaczewski
  • produkcja: Łukasz Jaskuła, Wojtek Markowski

UWAGA! W spektaklu wykorzystywane są efekt stroboskopowy (światło pulsujące z dużą częstotliwością) oraz dźwięki niskiej częstotliwości. Osoby wrażliwe na ten rodzaj oświetlenia i dźwięku prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności. Do oglądania tego teatru VR nie potrzebujesz specjalnych okularów VR – wystarczy dostepd do internetu oraz komputer lub smartfon.

Poprzedni spektakl VR autorstwa Dream Adoption Society pod tytułem „Skończyć z sądem bożym” (Antonin Artaud/Sandra Korzeniak) to niesamowity monolog wybitnej aktorki Sandry Korzeniak.


MANIFEST Dream Adoption Society – Boska komedia wersja 2.2 — medytacja VR na żywo

LABORATORIUM REALNEJ WIRTUALNOŚCI

  1. Człowiek jako gatunek symboliczny nie ma innego świadomego dostępu do rzeczywistości, niż poprzez rzeczywistość wirtualną – system symbolicznych reprezentacji świata życia i redukcji jego złożoności poprzez pojęcie.
  2. Umysł ma charakter ucieleśniony, poznaje rzeczywistość poprzez symboliczne przedstawienia i poprzez cielesne impulsy związane z systemem reakcji emocjonalno-zmysłowych. Emocje i racjonalność stanowią całość, dla której podstawą są procesy neurochemiczne, a być może także zjawiska na poziomie kwantowym.
  3. Rzeczywistość Wirtualna i cyfrowe przestrzenie komunikacyjne nie stanowią alternatywy dla rzeczywistości, tylko są częścią continuum, poszerzeniem pola reprezentacji symbolicznej świata materialnego, potwierdzeniem, a nie zaprzeczeniem monizmu materialistycznego.
  4. Cyfrowa rzeczywistość w wymiarze technicznym jest konkretną emanacją kapitału, jej rozwój podlega logice akumulacji i eksploatacji.
  5. Cyfrowa rzeczywistość w wymiarze symbolicznym ma charakter nadbudowy, którą można analizować narzędziami krytyki religii, kultury, ideologii.
  6. Cyfrowa rzeczywistość w wymiarze społecznym jest techniczną i symboliczną projekcją świata opartego na męskiej dominacji, w którym mężczyźni tworzą bogów i maszyny na swoje podobieństwo, narzucając im także wywiedzione ze swojego świata reguły dominacji, przemocy, opresji i wykluczenia.
  7. Jak pokazała Donna Haraway w Manifeście Cyborga, nie ma prostego determinizmu w rozwoju cyfrowych technologii, niosą one potencjał emancypacyjny, którego wyrazem jest figura cyborga, istoty, która odzyskuje androginiczną pełnię poprzez technologiczne zniesienie różnicy płciowej.
  8. Dyskursy technologiczne sztucznej inteligencji i końca pracy są wyrazem fałszywej świadomości ukrywającej rzeczywiste pola wyzysku i dominacji.
  9. Krytyka cyfrowej rzeczywistości jako krytyka współczesnego kapitalizmu wymaga zdolności do obrony przed fragmentacją, co z kolei wymaga odpowiednich uwarunkowań instytucjonalnych.
  10. Teatr jako krytyczna instytucja sztuki i kultury posługująca się czasem, ciałem, tekstem i przestrzenią jako głównymi mediami, nadaje się doskonale na umiejscowienie laboratorium medialnego z zadaniem analizy rzeczywistości w dobie mediów cyfrowych.
  11. Laboratorium – założenia:
    • Sztuka – rozwój projektów artystycznych wykorzystujących nowe techniki;
    • Sztuka – rozwój projektów podejmujących krytykę świata w dobie mediów cyfrowych;
    • Sztuka – rozwój refleksji estetycznej i krytyki nowych form sztuki;
    • Dyskurs – rozwój wielodyscyplinarnej refleksji krytycznej;
    • Relacje – rozwój praktyk wytwarzania wartości w oparciu o afordancje cyfrowych mediów.

Autorzy: Edwin Bendyk, Krzysztof Garbaczewski, Warszawa, 27.06.2018.

Może Cię zainteresować także:

Pobierz Nothing OS 1.5 oparty na Androidzie 13

Uaktualnij swojego smartfona Phone (1) od Nothing do najnowszej wersji systemu operacyjnego Nothing OS 1.5. opartego na systemie Android 13. Firma Nothing oficjalnie wprowadza system operacyjny Nothing OS…

Wyszła aktualizacja iOS 12.5.1 dla starszych iPhone’ów

Apple wydało uaktualnienie systemu iOS 12.5.1 (dla starszych iPhone’ów) z poprawkami błędów w powiadomieniach o narażeniu. Apple wypuściło aktualizację mobilnego systemu operacyjnego iOS 12.5.1 z poprawkami związanymi z…

źródło: „Boska komedia wersja 2.2”, Teatr Powszechny w Warszawie, FOT. MAGDA HUECKEL