BLIK nawiązał współpracę z firmą Google, aby ułatwić polskim użytkownikom proces transakcyjny w sklepie Google Play.
Od teraz posiadacze smartfonów z systemem Android mogą realizować zakupy na platformie przy pomocy kodu BLIK wygenerowanego w aplikacji mobilnej banku. BLIK działa na polskim rynku od 2015 roku, oferując szereg funkcji, które zapewniają korzyści zarówno dla użytkowników indywidualnych, jak i partnerów biznesowych. W ciągu ponad 9 lat trwale zrewolucjonizował rynek płatności i zmienił nawyki płatnicze Polaków, zwłaszcza w kategorii zakupów online. BLIK cieszy się rosnącym zainteresowaniem, o czym świadczy zarówno zwiększająca się liczba transakcji, jak i nowych użytkowników.
Na koniec pierwszego kwartału 2024 roku z systemu aktywnie i regularnie korzystało 16,3 mln klientów polskich banków.
W pierwszych trzech miesiącach 2024 r. Polacy zrealizowali za pomocą BLIKA 518 mln transakcji, z których aż 264,9 mln odnotowano w e-commerce, co oznacza wzrost o 28 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2023 r. Wartość transakcji online w tym okresie wyniosła 73,9 mld złotych. Obecnie co druga transakcja BLIKIEM jest realizowana w tym kanale.
Jka korzystać z płatności BLIK w polskim sklepie Google Play?
Korzystanie z BLIKA w sklepie Google Play jest niezwykle proste i przebiega analogicznie jak na innych platformach. Podczas zakupów wystarczy:
- wybrać BLIKA jako metodę płatności,
- otworzyć aplikację mobilną banku i wygenerować w niej sześciocyfrowy kod BLIK,
- wprowadzić wygenerowany kod w sklepie Google Play.
Po autoryzacji płatności w aplikacji mobilnej banku, zakupione produkty zostaną szybko przetworzone i udostępnione kupującemu.
W obecnej wersji płatność BLIKIEM w Google Play jest przeznaczona tylko do zakupów jednorazowych i nie obejmuje subskrypcji.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Polski Standard Płatności (BLIK)