Max przygotowuje się do rozprawienia się z udostępnianiem haseł

Warner Bros. Discovery ogłasza, że „jeszcze w tym roku” i w 2025 roku rozpocznie walkę z udostępnianiem haseł w serwisie Max.

Miniatury tytułów dostępnych w serwisie Max

Firma postrzega to jako szansę na rozwój, ponieważ Max poniósł straty w zyskach w latach 2022 i 2023. Max jest również zainteresowany udostępnianiem użytkownikom platformy nowych formatów reklam, takich jak reklamy z możliwością zakupu. Usługa przesyłania strumieniowego Max (dawniej HBO Max) przygotowuje się do wprowadzenia jeszcze w tym roku pewnych zmian dotyczących udostępniania haseł.

➔ ZOBACZ TEŻ: Max (zamiast HBO Max) trafi w lutym do krajów Ameryki Łacińskiej

Według TheWrap Warner Bros. Discovery chce wdrożyć plan rozprawienia się z użytkownikami dzielącymi się hasłami jeszcze w 2024 roku, a szersze wdrożenie nastąpi dopiero w 2025 r. (za pośrednictwem ArsTechnica). W poniedziałek (4 marca 2024 roku) dyrektor generalny i prezes globalnego streamingu i gier JB Perrette powiedział: „uważamy, że biorąc pod uwagę skalę naszej działalności, jest to znacząca szansa”. Dodał: „Oczywiście Netflix wdrożył [blokadę współdzielenia haseł] z ogromnym sukcesem. Zamierzamy to robić począwszy od końca tego roku aż do 2025 roku”.

Perrette sugeruje, że plany ograniczenia dzielenia się mogą oznaczać „szansę na rozwój”. Według doniesień Warner Bros. Discovery w czwartym kwartale 2023 roku odnotowało stratę w wysokości 55 mln dolarów, co stanowiło przyzwoitą poprawę w porównaniu ze stratą w wysokości 217 mln dolarów rok wcześniej. Niestety Perrette nie opowiedział szczegółowo, jak mogłoby wyglądać ograniczenie współdzielenia haseł ani czy możemy spodziewać się opłaty podobnej do tej, jaką Netflix wprowadził za „dodatkowych członków”.

Oprócz blokady udostępniania haseł donoszono również, że Max chce wprowadzić nowy zestaw reklam dla widzów. Perrette oświadczył, że chce, aby treści wyświetlane na platformie Max były „synonimem reklam”. Firma rozważa „ulepszenia formatu reklam”, takie jak reklamy z możliwością zakupu.

Netflix zapoczątkował trend, gdy zadebiutował w sprawie ograniczenia udostępniania haseł, mimo że było to dość kontrowersyjne. Osoby posiadające konto, które nie mieszkały w swoim głównym gospodarstwie domowym, zostały powiadomione o zmianie i otrzymały szansę zabrania ze sobą swoich danych do nowych kont. Jednak Netflix dał użytkownikom możliwość dopłaty do miesięcznego rachunku, jeśli chcą dodać dodatkową osobę, która nie mieszka z nimi w domu.

Tymczasem ogłoszenie Maxa następuje tuż po tym, jak Hulu przygotowuje się do zaostrzenia zasad udostępniania haseł. Usługa powiadomiła użytkowników e-mailem, że od 14 marca 2024 roku „zabroni” im udostępniania haseł „osobom spoza gospodarstwa domowego”. Hulu dodało, że przeanalizuje wszelkie konta potencjalnie łamiące zasady i zastrzega sobie prawo do całkowitego ograniczenia lub „zakończenia” dostępu.

Disney Plus wprowadził w sierpniu swoje zasady dotyczące udostępniania haseł, co spowodowało zmianę zasad w zeszłym roku i w 2024 roku. Firma szukała nie tylko możliwości stworzenia większych możliwości zarabiania, ale także naprawienia utraty subskrybentów.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Android Central