Serwis streamingowy Spotify ujawnił najnowsze informacje na temat aktualnych przychodów firmy oraz liczbę aktywnych użytkowników korzystających z usługi.
Spotify podzieliło się wynikami za czwarty kwartał 2023 roku, ogłaszając, że jego działalność osiągnęła dobre wyniki w ostatnim kwartale roku, osiągając lub przekraczając wszystkie kluczowe wskaźniki wydajności (KPI). W ciągu ostatnich trzech miesięcy 2023 roku platforma streamingowa odnotowała 23-proc. wzrost liczby miesięcznych aktywnych użytkowników (MAU) w ujęciu rok do roku, osiągając liczbę 602 milionów użytkowników, co przekroczyło oczekiwania o 1 milion. Liczba subskrypcji premium również wzrosła o 15% rok do roku, do 236 milionów, przekraczając prognozę o 1 milion.
Zobacz też: Ze Spotify korzysta już 220 mln płatnych subskrybentów
Spotify wykazuje również ciągły wzrost całkowitych przychodów, które wzrosły o 16% rok do roku, do około 3,98 miliarda dolarów. Podczas gdy dochód operacyjny odnotował stratę w wysokości 80 milionów dolarów, firma świętowała osiągnięcie rekordowego poziomu przychodów z reklam, wynoszących łącznie 539 milionów dolarów.
Ponadto więcej osób wzięło udział w dziewiątej corocznej kampanii Spotify Wrapped, w której udział wzrósł o ponad 40% w porównaniu z rokiem ubiegłym na 170 rynkach. W listopadzie Spotify wzbogaciło swoją ofertę Premium w USA, dodając ponad 200.000 tytułów audiobooków.
Aby jednak osiągnąć swoje cele, w grudniu 2023 roku szwedzka firma ogłosiła, że zwalnia 17% siły roboczej, czyli około 1500 stanowisk pracy spośród 9000 pracowników na całym świecie. Dyrektor generalny Spotify Daniel Ek wspomniał podczas telekonferencji z analitykami, że gigant strumieniowego przesyłania muzyki będzie nadal szukał sposobów na cięcie kosztów, co może doprowadzić do większej liczby zwolnień w 2024 roku
Ek powiedział: Zamierzamy w dalszym ciągu być bardziej zaradni, korzystając z zasobów, które posiadamy. To po prostu nowy sposób działania.
W pierwszym kwartale 2024 roku Spotify zamierza osiągnąć 239 mln abonentów Premium (wzrost o 3 mln w stosunku do poprzedniego kwartału) i łącznie 618 mln aktywnych użytkowników miesięcznie (wzrost o 16 mln). Firma prognozuje, że całkowite przychody za pierwszy kwartał wyniosą 3,8 miliarda dolarów, a marża brutto wyniesie 26,4%.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Spotify | PhoneArena