Numer PiESEL dla zwierząt coraz bliżej

Trwają prace nad projektem ustawy dotyczącej obowiązku znakowania oraz rejestrowania psów i kotów w centralnym rejestrze zwierząt domowych.

Logo akcji społecznej PiESEL
Logo akcji społecznej PiESEL

Podczas wczorajszego posiedzenia Parlamentarnego Zespołu ds. Praw Zwierząt wspólnie z organizacjami pozarządowymi rozmawiano na temat czipowania i rejestracji zwierząt domowych #6KonkretówDlaZwierząt. Jak informuje na swoim profilu w serwisie X Małgorzata Tracz, przedstawiciele i przedstawicielki samorządów lokalnych chcą czipowania psów i kotów. To rozwiązanie pozwoli lepiej zapobiegać bezdomności zwierząt, a tym samym odciąży gminne budżety w zakresie programów opieki nad zwierzętami bezdomnymi.

Sprawdź też: Już ponad 1,2 mln Polaków zastrzegło swój PESEL!

Dodatkowo, Komisja Europejska do czerwca 2024 roku planuje wydać rozporządzenie dotyczące dobrostanu psów i kotów między innymi w kontekście chipowania i rejestracji. Prawdopodobnie będziemy mieli 3 lata na opracowanie i wprowadzenie identyfikacji.

Kampania społeczna „PiESEL – nadal zwierzęciu tożsamość” zorganizowana przez prawniczki: Marię Januszczyk, Ewę Koper, Agnieszkę Gruszczyńską, Emilię Kudasik-Gil oraz Julię Berg-Bajraszewską, ma na celu wypromowanie wprowadzenia w Polsce obowiązku trwałego znakowania (czipowania) oraz rejestracji psów i kotów w ogólnopolskiej elektronicznej bazie danych zwierząt znakowanych.

Oznakowanie i rejestracja zwierząt ma przede wszystkim pomóc w bezpiecznym powrocie do domu zagubionych psów i kotów.

W ramach kampanii PiESEL powstał spot promujący „PiESEL ro bezpieczny powrót do domu!”. W jego realizację zaangażowało się Schronisko w Orzechowicach (k. Przemyśla) oraz Straż Miejska w Przemyślu.Bohaterem spotu jest Puba, który wraz innymi psami i kotami czeka na nowy dom w schronisku.

Obejrzyj spot:

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: PiESEL