1,4 mln osób korzysta z e-Korespondencji z urzędem skarbowym

Dzięki e-Korespondencji można wysyłać i odbierać dokumenty, w tym zaświadczenia, elektronicznie za pomocą konta w e-Urzędzie Skarbowym.

E-korespondencja e-Urząd Skarbowy

Ministerstwo Finansów poinformowało, że połowie grudnia 2023 roku liczba osób, które wyraziły zgodę na otrzymywanie dokumentów z urzędu skarbowego w formie e-Korespondencji przekroczyła 1,4 mln. Dla porównania rok temu było to niecałe 230 tys. osób. Nie każdy też wie, że w celu skorzystania z tej usługi trzeba ją oddzielnie aktywować online w e-Urzędu Skarbowego.

Sprawdź też: Podatek PIT można od teraz opłacić BLIKIEM!

Tego typu korespondencja elektroniczna nie tylko pozwoli Ci zaoszczędzić czas i pieniądze, ale jest również bardzo wygodna. Można to robić też z urzędem skarbowym, ale nie każdy ma świadomość, że tak łatwo ją aktywować.

Usługa e-Urzędu Skarbowego zapewnia stały i nieograniczony dostęp do korespondencji dotyczącej spraw podatkowych zarówno w kraju jak i za granicą. Dzięki temu nie ma już potrzeby przychodzenia do urzędu oraz stania w kolejce na poczcie. Za pomocą e-Korespondencji można wysyłać i odbierać m.in. pisma w sprawach ogólnych, zaświadczenia, wnioski i zawiadomienia.

Wszystkie dokumenty i zaświadczenia są wysyłane bezpłatnie i natychmiastowo. W e-Urzędzie Skarbowym około 70% zaświadczeń jest wydawane automatycznie, w ciągu zaledwie kilkudziesięciu sekund.

Z e-Korespondencji z Urzędem Skarbowym mogą również skorzystać jednostki organizacyjne, bez względu na ich formę prawną, w tym.:

  • spółki kapitałowe lub osobowe,
  • stowarzyszenia,
  • fundacje,
  • spółdzielnie,
  • grupy kapitałowe.

W tym celu należy założyć konto organizacji w e-Urzędzie Skarbowym i aktywować usługę, nie wystarczy mieć włączone e-Doręczenia.

Nie trzeba gromadzić papierów 

Cała korespondencja z urzędu skarbowego będzie znajdować się w jednym miejscu. W e-Urzędzie Skarbowym nie ma ograniczeń ilościowych w przechowywaniu otrzymanej i wysyłanej korespondencji.

Zmniejszenie ilości korespondencji w formie papierowej niesie ze sobą również oszczędność papieru. Wybierając e-Korespondencję dbamy zatem też o środowisko.

Wyraź zgodę na powiadomienia SMS-em lub e-mailem

Aby wysyłać i odbierać pisma i dokumenty elektronicznie, należy wyrazić zgodę na e-Korespondencję. Wystarczy zalogować się do serwisu e-Urząd Skarbowy, przejść do zakładki UstawieniaZgody i powiadomienia, a następnie zaznaczyć pole wyboru i zaakceptować zgodę na e-Korespondencję.

To ważne, bo e-Korespondencja w e-Urzędzie Skarbowym (e-US) spełnia tę samą funkcję co poczta tradycyjna. Jest to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Jeśli na konto w e-Urzędzie Skarbowym trafi korespondencja to – podobnie jak w przypadku listu papierowego – zostanie ona uznana za doręczoną po upływie 14 dni.

Więcej o e-Korespondencji znajdziesz na stronie internetowej e-Urząd Skarbowy (podatki.gov.pl).

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Ministerstwo Finansów