Zacznij korzystać z certyfikowanej platformy CMP do 16 stycznia 2024 r.

Wymagania Google dotyczące zarządzania zgodą użytkowników przez certyfikowane platformy CMP zaczną obowiązywać 16 stycznia 2024 roku.

Google CMP Ads

W maju tego roku Google zapowiedziało, że od partnerów korzystających z usług dla wydawców (Google AdSense, Ad Manager i AdMob), którzy wyświetlają reklamy użytkownikom z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) lub Wielkiej Brytanii, będzie wymagać używania certyfikowanej platformy CMP zintegrowanej z Zasadami dotyczącymi przejrzystości i uzyskiwania zgody na przetwarzanie danych (TCF) opracowanymi przez IAB Europe.

W lipcu poinformowano z kolei, że firma Google zacznie egzekwować te wymagania od 16 stycznia 2024 roku w przypadku niewielkiego odsetka ruchu pochodzącego z EOG i Wielkiej Brytanii. Pod koniec lutego 2024 roku te wymagania będą już egzekwowane w przypadku całego ruchu pochodzącego z EOG i Wielkiej Brytanii. Aby uniknąć negatywnego wpływu nadchodzących zmian na zarobki, warto zacząć korzystać z certyfikowanej platformy CMP do 16 stycznia 2024 roku.

Jeśli po tym terminie wyślesz do Google’a żądanie reklamy, która ma być wyświetlana użytkownikom z EOG lub Wielkiej Brytanii, a nie będziesz korzystać z certyfikowanej platformy CMP zintegrowanej z zasadami TCF (Ad Manager, AdMob, AdSense), zarówno reklamy spersonalizowane, jak i niespersonalizowane nie będą mogły się wyświetlać.

W usługach Ad Manager i AdMob będzie dostępne tylko ograniczone wyświetlanie reklam, a w AdSense nie będą się wyświetlały żadne reklamy. Ograniczone wyświetlanie reklam jest dużo bardziej restrykcyjne niż wyświetlanie reklam niespersonalizowanych. W związku z tym ograniczone wyświetlanie reklam prawdopodobnie spowoduje zmniejszenie przychodów z reklam wyświetlanych użytkownikom z EOG i Wielkiej Brytanii.

Więcej informacji, w tym pełną listę certyfikowanych przez Google platform CMP, znajdziesz w Centrum pomocy (Ad Manager, AdMob, AdSense).

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: