W mBanku klienci aktywują aplikację mobilną kartą płatniczą!

mBank udostępnia nowy sposób łączenia aplikacji mobilnej z kontem użytkownika – wystarczy smartfon z Androidem i NFC oraz aktywna karta płatnicza.

Aktywacja aplikacji mobilnej mBanku za pomocą karty płatniczej na telefonach z NFC i Androidem
Aktywacja aplikacji mobilnej mBanku za pomocą karty płatniczej na telefonach z NFC i Androidem

W najbliższym czasie klienci mBanku będą mogli skorzystać z nowego, unikatowego na rynku bankowym, sposobu łączenia aplikacji mobilnej z kontem. Będzie to możliwe przy wykorzystaniu karty płatniczej. Do połączenia bankowej aplikacji mobilnej mBanku z kontem potrzebna będzie aktywna, fizyczna karta płatnicza. Rozwiązanie wykorzystuje technologię NFC i jest dostępne na telefonach z systemem Android.

Przeczytaj też: W mBanku też zweryfikujesz pracownika banku przez apkę

Proces aktywacji składa się z trzech prostych kroków. Po uruchomieniu aplikacji na nowym urządzeniu i wprowadzeniu danych identyfikujących, pojawi się komunikat, o tym aby przyłożyć kartę płatniczą do swojego smartfona.

W następnym kroku, na numer telefonu zarejestrowany w banku, klient otrzyma kod w wiadomości SMS w celu weryfikacji. Należy go podać w aplikacji. W ostatnim kroku, należy podać informacje, o które poprosi aplikacja. Osoby, które będą chciały skorzystać z dotychczas dostępnych metod łączenia aplikacji nadal będą miały taką możliwość.

Nowy sposób łączenia aplikacji to ukłon w stronę obecnych klientów, którzy decydują się na zmianę telefonu i są w posiadaniu karty płatniczej. Metoda ta jest udostępniania dla wybranych klientów od 12 grudnia 2023 roku. Bank sukcesywnie będzie udostępniał tę metodę wszystkim klientom.

Łączenie aplikacji z kontem mBanku przy użyciu karty płatniczej krok po kroku

  1. Pobierz naszą aplikację. Pamiętaj, aby robić to tylko z oficjalnych sklepów App Store (iOS – Apple), Google Play (Android), AppGallery dla telefonów Huawei z usługami Google’a.
  2. Podaj swoje dane i przejdź dalej.
  3. Jeśli masz aktywną kartę zostaniesz poproszony o przyłożenie karty do telefonu. Jeśli nie masz karty zostaniesz poproszony o wysłanie wiadomości SMS do banku. W ten sposób bank upewni się, czy to na pewno Ty i czy nikt się pod Ciebie nie podszywa. Pamiętaj, żeby wysłać SMS z numeru, który jest zarejestrowany w banku. Nie zmieniaj też treści wiadomości. Po wysłaniu wiadomości SMS wróć do aplikacji.
  4. Włącz NFC i przyłóż kartę do telefonu.
Aktywacja aplikacji mBanku przy użyciu karty płatniczej (kroki 1-4)
Aktywacja aplikacji mBanku przy użyciu karty płatniczej (kroki 1-4)
  1. Odsłuchaj wiadomość głosową z 8 cyfrowym kodem. Wpisz go w aplikacji.
  2. Podaj informacje, o które zostaniesz poproszony np. hasło, którym logujesz się do serwisu transakcyjnego.
  3. Ustal PIN, którym chcesz logować się do aplikacji i potwierdzać operacje. Ponownie wpisz PIN.
Aktywacja aplikacji mBanku przy użyciu karty płatniczej (kroki 5-7)
Aktywacja aplikacji mBanku przy użyciu karty płatniczej (kroki 5-7)

WAŻNE! Bank przypomina, że nie prosi o zeskanowanie karty na stronie internetowej, czy podanie kodu PIN do karty poprzez urządzenie mobilne.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: mBank – informacja prasowa