Klienci mBanku już wkrótce będą mogli potwierdzić tożsamość pracownika banku przez aplikację mobilną, ma to pomóc w walce z cyberoszustami.
Od poniedziałku 27 marca 2023 roku klienci mBanku otrzymają dodatkowe zabezpieczenie. Od przyszłego tygodnia wszystkie rozmowy inicjowane przez pracowników banku będą potwierdzane w aplikacji mobilnej. W ten sposób klient będzie miał pewność, że rozmawia z faktycznym przedstawicielem mBanku a nie oszustem.
Rozwiązanie opiera się na mobilnej autoryzacji i działa w podobny sposób, co rozwiązanie PKO BP, który wprowadził takie rozwiązanie w swojej aplikacji IKO w lutym 2022 roku. Na początku rozmowy pracownik prześle klientowi powiadomienie w aplikacji mobilnej mBanku ze swoim imieniem i nazwiskiem. Rozmowa będzie kontynuowana tylko wtedy, gdy klient zatwierdzi ją w aplikacji mobilnej. Pracownik nie będzie zadawał żadnych pytań weryfikacyjnych. Wystarczy potwierdzenie rozpoczęcia rozmowy w aplikacji.
Mobilne potwierdzenie tożsamości będzie obligatoryjne przy każdej rozmowie telefonicznej z mBankiem, która dotyczy produktów, danych klienta lub potwierdzenia płatności. W przypadku gdy do klienta zadzwoni osoba podająca się za pracownika banku, a ten nie otrzyma w aplikacji mobilnej mBanku powiadomienia o tożsamości, może to być sygnał, że po drugiej stronie słuchawki jest oszust. Taką rozmowę należy natychmiast przerwać i powiadomić mLinię o zaistniałej sytuacji.
W przypadku osób, które korzystają z autoryzacji poprzez SMS-y lub nie posiadają aplikacji, nadal będzie stosowana dotychczasowa metoda potwierdzania tożsamości.
Mobilne potwierdzenie tożsamości pracownika nie będzie dotyczyć klientów korporacyjnych.
Mobilne potwierdzenie tożsamości pracownika to kolejne w ostatnim czasie rozwiązanie, które poprawia bezpieczeństwo klientów mBanku. Od stycznia w komunikacji e-mailowej została wprowadzona identyfikacja wizualna nadawcy.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: mBank