Ranking najpopularniejszych aplikacji mobilnych na świecie według kategorii (2022)

Zobacz infografikę prezentującą najczęściej pobierane aplikacje mobilne na świecie w 2022 roku według kategorii i liczby pobrań.

W dynamicznym, skupionym wokół technologii świecie aplikacje mobilne stały się integralną częścią naszego codziennego życia. Najpopularniejsze aplikacje na świecie zmieniły sposób, w jaki pracujemy, wchodzimy w interakcję z innymi i bawimy się. Jednak w tym stale rozwijającym się cyfrowym uniwersum aplikacje muszą być na bieżąco z najnowszymi trendami, aby przetrwać rosnącą i często zmieniającą się konkurencję. Na przykład pandemia Covid-19 zmusiła ludzi do pozostania w domach, co doprowadziło do wzrostu popularności na aplikacje randkowe, fitness i związane z pracą.

Na tej infografice Truman Du wyróżnił najpopularniejsze aplikacje w 2022 roku, korzystając z danych o pobraniu śledzonych przez Business of Apps.

TikTok był najpopularniejszą aplikacją na świecie pod względem pobrań w 2022 roku, utrzymując ten tytuł czwarty rok z rzędu. W 2022 roku platformę wideo pobrano 672 mln razy, a według Business of Apps roczne przychody firmy podwoiły się do 9,4 mld dolarów.

Co ciekawe, TikTok to jedyna aplikacja chińskiej firmy, która odniosła taki sukces na rynkach międzynarodowych. I to pomimo zakazu w takich krajach, jak Indie i – przez krótki okres – Pakistan.

Aplikacje społecznościowe zajmują pozostałe cztery z pięciu najczęściej pobieranych miejsc. Meta jest tam najbardziej widoczna z Instagramem, Facebookiem i WhatsAppem, a Facebook Messenger z aplikacją zakupową Meeshu zajmuje 10. miejsce.

Infografika: Ranking najpopularniejszych aplikacji mobilnych na świecie w 2022 roku (wg liczby pobrań i kategorii)
Infografika: Ranking najpopularniejszych aplikacji mobilnych na świecie w 2022 roku (wg liczby pobrań i kategorii)

Tymczasem Telegram, oparty na chmurze komunikator internetowy stworzony z myślą o rzuceniu wyzwania Facebook Messengerowi, zajął 5. miejsce z 310 milionami pobrań.

Aplikacje AI szybko zyskują na popularności

W latach 2020 i 2021 wiele niezbędnych aplikacji biznesowych, w tym Zoom i Microsoft Teams, szybko się rozrosło i odniosło ogromny sukces. Chociaż w 2022 roku liczba pobrań tych aplikacji spadła, wiele innych aplikacji związanych z podróżami, jedzeniem i zakupami, w tym Mapy Google, McDonald’s i Shein, pomogło wypełnić tę lukę.

Jednak to aplikacje wykorzystujące sztuczną inteligencję, w tym Lensa AI i ChatGPT, odnotowały największy wzrost pod koniec ubiegłego roku. Czy te same aplikacje wykorzystujące sztuczną inteligencję znajdą się w rankingu najpopularniejszych aplikacji w 2023 roku?

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: BusinessOfApps | Visual Capitalist