Historia NASA na 6-minutowym billboardzie 3D

NASA szczegółowo opisuje swoją historię za pomocą filmu 3D wyświetlanego na billboardzie w Centrum Kosmicznym Kennedy’ego.

Billboard 3D - historia NASA w Centrum Kosmicznym Kennedy'ego (Blunt Action)
Billboard 3D – historia NASA w Centrum Kosmicznym Kennedy’ego (Blunt Action)

Kilkudziesięcioletnia historia i misje NASA są dobrze udokumentowane na różnych platformach cyfrowych. Jednak dla zagorzałych fanów filmów krótkometrażowych studio Blunt Action przekształciło rodowód i kroniki agencji kosmicznej w animację 3D wyświetlaną na wysokim, 30-metrowym billboardzie w kompleksie turystycznym Kennedy Space Center na Merritt Island na Florydzie. Ponad sześciominutowe wideo, którego każda klatka zawiera 6,1 miliona pikseli, jest odtwarzane w pętli i przedstawia bogatą historię NASA, bieżące wysiłki i przyszłe aspiracje.

Przeczytaj także: Z aplikacją „Spot the Station” od NASA znajdziesz Międzynarodową Stację Kosmiczną (ISS) na niebie!

Ta prezentacja 3D w wysokiej rozdzielczości bawi przechodniów i gości ruchomymi obrazami, które wydają się wyskakiwać z gigantycznego ekranu.

Według Blunt Action trójwymiarowy billboard NASA to jedna z najdłuższych animacji wyprodukowanych na potrzeby anamorficznego wyświetlacza 3D, trwa bowiem ponad 6 minut! Przejścia prezentujące misje i osiągnięcia agencji kosmicznej wydają się płynne. Efekty te są często oznaczone wyskakującymi obrazami związanymi z przestrzenią kosmiczną oraz realistycznymi ruchami rakiet, astronautów, statków kosmicznych, komet, łazików i innych.

Jak widać na filmie (na dole tego wpisu), nie ma zauważalnych opóźnień, a takie podejście daje wgląd w zaawansowane technologie wykorzystywane do ulepszania billboardów i ekranów.

Ogromny wyświetlacz w Kennedy Space Center

Blunt Action, studio animacji 3D z siedzibą w Nowym Jorku, wykorzystuje technologię, wciągającą sztukę i edukacyjne opowiadanie historii, aby ożywić trójwymiarowy billboard NASA w kompleksie turystycznym Kennedy Space Center.

Billboard 3D - historia NASA w Centrum Kosmicznym Kennedy'ego (Blunt Action)

Zespół – kierowany przez współzałożycieli, Ethana Jakaba, Colby’ego Hamptona i Jareda Bellona – wniósł wkład w kierownictwo kreatywne, produkcję wykonawczą, kierownictwo artystyczne, projektowanie, efekty wizualne, inżynierię dźwięku i zarządzanie projektami. Współpracowali z SNA Displays, której mierzący 30 stóp (ok. 9 metrów) wyświetlacz jest jednym z największych wrażeń dostępnych widzom na poziomie oczu, zwiększając wpływ immersyjnego doświadczenia na narrację historii NASA.

Łączenie najnowocześniejszej technologii i sztuki w celu uchwycenia wspaniałej historii NASA było dla nas elektryzującą podróżą. W tym projekcie nie chodziło tylko o stworzenie animacji — chodziło o tchnięcie życia w historię, stworzenie wciągającego portalu do gwiazd i zaprezentowanie go publiczności. Jesteśmy dumni z przesuwania granic, a zaufanie NASA do naszego kierunku twórczego zaowocowało jednym z najbardziej ambitnych i zapierających dech w piersiach anamorficznych doświadczeń wizualnych.

– mówi Ethan Jakab

Billboard 3D jest wystawiony w kompleksie turystycznym Kennedy Space Center na Merritt Island na Florydzie i jest udostępniony do publicznego oglądania.

Obejrzyj całą animację z billboardu:

informacje o projekcie:

nazwa: Billboard 3D Centrum Kosmicznego im. Kennedy’ego NASA