BLIK marką numer 1 w kategorii płatności elektronicznych

W tym roku BLIK po raz kolejny udowadnia swoją siłę, zdobywając pierwsze miejsce w kategorii płatności elektronicznych rankingu „Top Marka”.

7 milionów BLIKÓW w jeden dzień! (8 września 2023 roku)

Od kilku lat rośnie popularność płatności bezgotówkowych. Ze względu na oferowaną wygodę i bezpieczeństwo transakcji stają się one preferowaną formą rozliczania transakcji. Aktualnym liderem w tej dziedzinie jest BLIK, cieszący się niesłabnącym uznaniem wśród użytkowników, których jest już ponad 14 mln. Wysokie wyniki i sukces brandu zauważają także niezależne badania.

Zobacz też: Światowy Dzień Oszczędzania: co 4 Polak poszukuje korzystnych ofert w sieci

Top Marka to niezależne badanie przygotowane przez Magazyn Press oraz PSMM Monitoring & More, które w unikalny sposób pokazuje siłę oddziaływania marki poprzez media. Głównymi czynnikami wpływającymi na siłę marki w tej kategorii są czynniki związane z wygodą używania, bezpieczeństwem płatności oraz unikalnością rozwiązania.

Pierwsze miejsce w rankingu potwierdza, że BLIK jest brandem o ugruntowanym znaczeniu i jedynym tak wszechstronnym systemem w Polsce, który w wygodny, szybki i bezpieczny sposób pozwala płacić online, offline, wpłacać i wypłacać z bankomatów oraz realizować przelewy na numer telefonu.

Niekwestionowany lider 

Stale rośnie liczba operacji BLIKIEM, w szczególności w kanale e-commerce. Użytkownicy chętnie wybierają go podczas zakupów online ze względu na szybkość transakcji. Marka dynamicznie się rozwija i systematycznie poszerza grono swoich użytkowników. W konsekwencji, jest przez nich chętnie polecana – według badań KANTAR BLIK osiągnął w trzecim kwartale 2023 r. wskaźnik NPS na poziomie 62 punktów. Dodatkowo, w autorskiej metodologii KANTARA (MDS Meaningful, Different Salient) służącej pomiarowi siły marki (Brand Equity), tzw. indeksie Brand POWER BLIK uzyskał w trzecim kwartale 42,5 proc. wyprzedzając takie marki jak VISA (24,7 proc.), Mastercard (17 proc.), Google Pay (6,7 proc.), Revolut (5,1 proc.) oraz Apple Pay (4,1 proc.).  

Marka powszechnie znana i lubiana 

Rozpoznawalność BLIKA stale rośnie, osiągając jedne z najwyższych wyników na polskim rynku. Jego znajomość spontaniczna to aż 75 proc., a znajomość wspomagana wynosi 95 proc. Jest wiele powodów, dla których BLIK cieszy się tak dużą popularnością i stanowi nieodłączny element codziennych transakcji finansowych dla wielu osób. Użytkownicy doceniają przede wszystkim szybkość, wygodę i łatwość transakcji, a także szeroką dostępność systemu. 

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: