TikTok ma w Polsce 10,6 mln aktywnych użytkowników miesięcznie!

Polscy użytkownicy TikToka udowodnili, że potrafią w krótkim czasie stworzyć silną i niepowtarzalną społeczność.

10,6 mln aktywnych użytkowników TikToka w Polsce
10,6 mln aktywnych użytkowników TikToka w Polsce

Co miesiąc 10,6 milionów aktywnych użytkowników platformy w Polsce dzieli się inspirującymi treściami, historiami, odkrywa muzyków, artystów, gwiazdy sportu, popularyzuje trendy takie jak #BookTok, #arttok, #foodtok, uczy się nowych rzeczy i rozwija swoje biznesy, wprowadzając Polskę do globalnej społeczności TikToka. Polscy użytkownicy TikToka są kreatywni, autentyczni i wspierają siebie nawzajem. To oni sprawili, że TikTok jest miejscem, gdzie rzeczywistość i trendy przenikają ze świata kulturowego do cyfrowego i na odwrót, inspirując nawet tych, którzy nie dołączyli jeszcze do platformy. Poznajmy bliżej wyjątkowych użytkowników TikToka.

Zobacz też: Google, Whatsapp i TikTok na liście 22 usług objętych nową ustawą unijną DMA

Ogromna popularność TikToka nie wzięła się znikąd. TikTok dla wielu osób stał się miejscem, w którym poczuły się komfortowo i bezpiecznie, znalazły bratnie dusze, nauczyły się gotować, sprzątać albo odkryły nowe pasje i zainteresowania. Użytkownicy poczuli, że mają unikalny wpływ na społeczeństwo tylko dzięki temu, że mogą być sobą – 70% użytkowników TikToka wierzy, że społeczności platformy mają moc zmieniania kultury.

Małe i średnie przedsiębiorstwa wykorzystały potencjał aplikacji jako doskonałe znalazły miejsce promocji swoich biznesów, a nawet dzięki TikTokowi – je uratowały. Te wszystkie unikalne historie tworzą ponad 150-milionową społeczność w Europie, a 10,6-milionową w Polsce, dlatego dziś pragniemy wspólnie świętować dzielenie się radością na platformie. 

62% użytkowników odwiedza platformę, by odkryć coś nowego. Aktorzy, muzycy, kucharze, budowlańcy, atleci, lekarze, nauczyciele – nie ma chyba profesji, grupy społecznej czy fandomu, którego nie byłoby na TikToku i która nie starałaby się zarazić użytkowników swoimi pasjami. W efekcie, w oparciu o te zainteresowania i kategorie treści, budują się całe społeczności, często bardzo nietypowe. 

TikTok to globalna platforma ale można zauważyć tu ciekawe, lokalne prawidłowości. Na przykład, niektóre z wiodących w Polsce hasztagów pod kątem odtworzeń i liczby korzystających z nich użytkowników w ostatnich miesiącach to #booktokpolska#macierzyństwo#siłownia#rolnictwo. Wspólny mianownik? Rozrywka. W Polsce 61% użytkowników platformy odwiedza ją w poszukiwaniu rozrywki, a 63% by poprawić sobie humor.

Made in Poland

Związek TikToka z muzyką jest silny i niezwykle istotny. Na całym świecie dzięki możliwościom platformy rodzą nowe gwiazdy. TikTok pomógł w zdobywaniu popularności wielu polskim twórcom, takim jak Kizo, Sobel, Smolasty, czy Zdechły Osa, którzy są dziś uznanymi gwiazdami. Swoją karierę konsekwentnie buduje także Anastazja Maciąg – młoda wokalistka i zwyciężczyni pierwszej edycji konkursu Rising Star organizowanego przez TikToka i Universal Music Polska.

18-latka z Olsztyna już od najmłodszych lat wykazywała ogromną pasję do muzyki, a TikTok pozwolił jej na zdobycie popularności i realizację marzeń. Platforma jest dla niej miejscem do komunikacji z fanami i dzielenia się ciekawostkami z backstage’u. Jej teledyski zdobywają setki tysięcy odsłon, a na TikToku zgromadziła już prawie 175,7 tysięcy fanów.

Nauczył mnie TikTok

43% użytkowników TikToka w Polsce korzysta z aplikacji, w celu odkrywania. Dzięki przystępnej, lekkiej formie, nawet „twarda wiedza” zdobywa milionowe zasięgi. Popularność tematów stricte naukowych można zaobserwować choćby obserwując niektóre hasztagi: #EduTok ma dziś 170,4 mld wyświetleń (od marca wzrost o ponad 20 miliardów), #science ma dziś już prawie 77,4 mld odtworzeń (w marcu – „tylko” 60 mld), #TikToktaughtMe – ponad 14.9 mld wyświetleń. 

Doktor z TikToka – jest sztandarowym przykładem na to, że na platformie rozrywkowej można i trzeba tworzyć naukowe, mądre treści. Najistotniejsza jest forma, a Konrad Skotnicki mimo tego, że jest naukowcem (doktorat z chemii), to doskonale odnalazł się w luźniejszej konwencji. Od 2020 roku zgromadził ponad pół miliona obserwujących, którym codziennie serwuje ciekawostki ze wszystkich dziedzin nauki. Dzięki niemu odbiorcy dowiedzieli się na przykład dlaczego tydzień ma siedem dni, a psie łapy pachną jak popcorn.

Miejsce dla każdego 

75% użytkowników powiedziało, że TikTok to miejsce do swobodnej, niezakłamanej ekspresji. Zapewnienie bezpiecznej, otwartej i przyjaznej przestrzeni, w której każdy jest mile widziany i każdy może być sobą jest niezmiennie naszym priorytetem.

Twórcy, którzy codziennie publikują miliony filmów to pełne pasji, kreatywne osoby, które chcą się dzielić swoimi treściami, emocjami i pozytywną energią. Przykłady najpopularniejszych twórców w Polsce pokazują, że dla społeczności TikToka liczy się tylko to, jakim jesteś człowiekiem i co chcesz przekazać. Akceptacja dla różnorodności znajduje wyraz w wielu popularnych hasłach – kluczach. #stophate ma 1,4 mld odtworzeń, #bodypositivity – blisko 42,2 mld, a rodzima ciałopozytywność – prawie 82 mln.

Bartosz Ostałowski jest jedynym na świecie profesjonalnym kierowcą sportowym, który samochód prowadzi stopą. Jego obecność na TikToku jest inspiracją dla 413,1 tysiąca obserwujących, którym udowadnia, że warto podążać za marzeniami i mimo przeciwności losu nigdy nie wolno się poddawać. W swoich filmach pokazuje zmagania sportowe i pozasportowe, promując przy tym idee różnorodności czy inkluzywności. Dzięki TikTokowi udało mu się zgromadzić ogromną rzeszę fanów oraz zostać dostrzeżonym przez reklamodawców. Dzięki współpracom komercyjnym może realizować swoje marzenia i nieść pozytywny przekaz coraz szerzej.

Jesteśmy ogromnie wdzięczni każdej z 10,6 milionów osób w całej Polsce, które co miesiąc odwiedzają naszą platformę, aby czerpać inspirację, uczyć się nowych umiejętności i łączyć się z innymi poprzez wspólne doświadczenia.

*Dane dotyczące liczby użytkowników zostały wyliczone na podstawie średniej miesięcznej liczby aktywnych użytkowników w Polsce, za okres od kwietnia do września 2023 roku. Metodologia została opracowana w celu spełnienia wymogów ustawy o usługach cyfrowych (DSA) i opiera się na kryteriach określonych przez Komisję Europejską.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: TikTok Polska