Google ogłosiło nowe funkcje do walki ze spamem w Gmailu

Zmiany, które zostaną zaimplementowane w poczcie internetowej Gmail firmy Google, mogą utrudnić spamerom dotarcie do Twojej skrzynki odbiorczej.

GMail - bezpieczeństwo

Google wprowadza zmiany w Gmailu, aby jeszcze skuteczniej zwalczać spam, w tym wymagać od osób wysyłających masową pocztę uwierzytelniania swoich e-maili, co ogranicza liczbę złośliwych e-maili o 75%. Nadawcy masowi będą musieli umieścić w wiadomościach e-mail przycisk „Anuluj subskrypcję”, co ułatwi użytkownikom rezygnację z subskrypcji komercyjnych wiadomości e-mail jednym kliknięciem. Wysiłki Google’a mające na celu ograniczenie spamu wspiera Yahoo, które planuje wdrożyć podobne funkcje, aby uporządkować skrzynki e-mailowe użytkowników i uczynić te zmiany standardem branżowym.

Zmiany w Gmailu mają na dobre wykorzenić spam. Osoby i podmioty wysyłające masowo e-maile, którzy wysyłają ponad 5000 wiadomości dziennie, będą teraz musiały uwierzytelniać swoje wiadomości e-mail, co według firmy „wyeliminuje luki wykorzystywane przez osoby atakujące, zagrażające każdemu, kto korzysta z poczty elektronicznej”. Obowiązkowy program uwierzytelniania rozpoczął się w zeszłym roku i według Google’a pomógł już zmniejszyć liczbę złośliwych wiadomości e-mail o 75%.

Kolejną ważną zmianą, która powinna również pomóc użytkownikom w łatwym unikaniu spamu, jest wymóg, aby nadawcy masowi dołączali przycisk „Anuluj subskrypcję” do każdej wiadomości e-mail.

Według Google przycisk powinien pomóc użytkownikom wypisać się z komercyjnych e-maili jednym kliknięciem, a cały proces wypisania powinien zakończyć się maksymalnie w ciągu dwóch dni. Ponadto Google będzie również egzekwować „wyraźny próg współczynnika spamu”, którego nadawcy muszą przestrzegać, aby jeszcze bardziej ograniczyć niechciane wiadomości. Google twierdzi, że jest to „pierwsze rozwiązanie w branży” i powinno pomóc w jeszcze większym stopniu ograniczyć spam.

Co ciekawe, Google nie jest jedynym dostawcą poczty internetowej, który nalega na te zmiany. Yahoo ogłosiło, że wdroży również te same funkcje, które pomogą użytkownikom uporządkować skrzynki e-mailowe. W oświadczeniu ogłaszającym plany firmy w zakresie zwalczania spamu starszy dyrektor ds. produktów w Yahoo Marcel Backer powiedział, że firma „nie może się doczekać współpracy z Google’em i resztą społeczności e-mailowej, aby wprowadzić te zdroworozsądkowe i wywierające duży wpływ zmiany nowego standardu branżowyego”

Bezpieczeństwo, prywatność i zapobieganie SPAMOWI w Gmailu
Bezpieczeństwo, prywatność i zapobieganie SPAMOWI w Gmailu

Spam stał się na przestrzeni lat poważnym problemem, a nowe techniki stosowane przez spamerów utrudniają dostawcom poczty elektronicznej skuteczną walkę. Według raportu firmy Kaspersky zajmującej się cyberbezpieczeństwem 48,63 procent wszystkich e-maili wysłanych w 2022 roku stanowiło spam, a wiele z nich zawierało łącza phishingowe, ponieważ cyberprzestępcy próbowali czerpać zyski z osób szukających oprogramowania i filmów do pobrania.

Chociaż najnowsze posunięcie Google’a jest zdecydowanie krokiem we właściwym kierunku, okaże się, jak skuteczne będzie ono w zapobieganiu spamowi w dłuższej perspektywie.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: XDA Developers