Już po roku Amazon zapowiedział zakończenie istnienia swojej aplikacji Amp do strumieniowego przesyłania dźwięku na żywo.
Gigantyczne korporacje, takie jak Amazon, Apple, Google i Microsoft, cały czas starają się zwiększać swój udział w rynku oraz dywersyfikować swoje produkty i usługi. Najłatwiej jest przejąć mniejsze firmy, które posiadają już konkretny produkt, ale istnieje też możliwość przełożenia swoich zasobów na własne projekty. Amp to aplikacja mobilna do odtwarzania dźwięku na żywo, którą Amazon uruchomił w marcu 2022 roku, ale która nie zyskała dużej popularności wśród twórców. Usługa umożliwiała użytkownikom zostanie DJ-ami, oferując im wszystkie potrzebne narzędzia, w tym muzykę z największych wytwórni.
Sprawdź też: Wielkie Okazje Amazon Prime od 10 października!
Niestety Amazon ogłosił plany zamknięcia usługi prawdopodobnie dlatego, że nie korzysta z niej wystarczająca liczba osób. Ma to uzasadnienie w ograniczeniu niepotrzebnych kosztów i inwestowania w nią własnych zasobów.
„Ta decyzja nie została podjęta szybko ani łatwo. Stało się jasne dopiero po miesiącach dokładnych rozważań dotyczących określenia inwestycji, jakie Amazon chce poczynić na przyszłość” – powiedział Steve Boom, wiceprezes Amazon Music, w notatce opublikowanej przez Bloomberga.
Boom powiedział także, że firma wiele się nauczyła od Amp, na przykład interakcji społeczności zajmujących się muzyką na żywo i planuje dodać część tych doświadczeń do usługi Amazon Music. Czas pokaże, w jakiej formie te funkcje zostaną wprowadzone, chyba że jest to tylko gadka PR-owa.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Bloomberg | PhoneArena