Wystawa „Email is Dead” w londyńskim Design Museum

Obejrzy specjalną wystawę ku pamięci e-maili — muzeum designu i Mailchimp oddają hołd ich wyglądowi, brzmieniu i zapachowi…

Wystawa „Email is Dead” The Design Museum |  Intuit Mailchimp
Wystawa „Email is Dead” The Design Museum | Intuit Mailchimp

Muzeum Designu w Londynie (The Design Museum) i wewnętrzna agencja kreatywna Intuit Mailchimp — Wink, nawiązały współpracę, aby wskrzesić wygląd, styl, dźwięk i zapach e-maili w epoce cyfrowej. Wystawa „Email is Dead” (pol. E-mail jest Martwy) wprowadza zwiedzających w przestarzałą, istniejącą od kilkudziesięciu lat formę komunikacji, która zanikła wraz z pojawieniem się komunikatorów internetowych i mobilnych. Wystawa przedstawia sposób, w jaki e-maile wpłynęły na sposób komunikacji ludzi i jak ukształtowały życie korporacyjne, relacje osobiste, kultury zbiorowe, a nawet globalną ekonomię.

Wciągająca wystawa w The Design Museum w Londynie potrwa od 28 września do 22 października 2023 roku. Muzeum i Intuit Mailchimp’s Wink ożywiają dziedzictwo e-maili w immersyjny sposób: zwiedzający mogą wąchać, dotykać, patrzeć i słuchać cyfrowej koperty i listów w przestrzeniach o żywych kolorach.

Każdy pokój opowiada historię o e-mailach, od ich historii po postęp, a wszystkiemu towarzyszą niuanse dźwięków, zapachów, a nawet miękkie siedzenia nawiązujące do kultury e-maili, takie jak znak „at” (@).

Wystawa „Email is Dead” w Design Museum, zorganizowana we współpracy z Intuit Mailchimp’s Wink, rozpoczyna się od embrionalnego etapu e-maili w latach 70. XX wieku, a kończy na badaniu, jak może wyglądać korzystanie z poczty elektronicznej w 2070 roku. Ścieżki dźwiękowe mają na celu przedstawienie historii e-maili. Wędrując po wystawie, goście od czasu do czasu słyszą wszystkie dźwięki i kroki potrzebne do wysłania wiadomości e-mail, takie jak szum, trzask, dźwięk, pisanie, kliknięcie i wysłanie.

Przestrzeń wystawiennicza wypełniona jest zapachem Eau du Email opracowanym we współpracy z Something Special Studios i Tatianą Godoy Betancur, aby przywołać zapach e-maili. Zapach tworzony jest na bazie aromatycznych roślin, takich jak bergamotka, geranium, szałwia, lawenda i drzewo sandałowe. Zapachy mogą mieć moc zmiany nastroju i sposobu myślenia, co ma związek z e-mailami, ponieważ te cyfrowe litery wzmacniają poczucie połączenia.

Wystawa „Email is Dead” The Design Museum | Intuit Mailchimp
Wystawa „Email is Dead” The Design Museum | Intuit Mailchimp

Wink, wewnętrzny zespół kreatywny Intuit Mailchimp, odpowiada za oprawę graficzną wystawy za pomocą jasnożółtego wzoru pikseli, ikonografii e-maili wykonanej w rzeźbiarskim obiektywie 3D oraz kroju pisma inspirowanego pierwszym e-mailem wysłanym w 1971 roku przez Raya Tomlinsona (inscenizacja kładzie nacisk na skupienie się na poczcie elektronicznej i jej naturze).

Wystawa „Email is Dead” The Design Museum | Intuit Mailchimp
Wystawa „Email is Dead” The Design Museum | Intuit Mailchimp

Kolorowe i interaktywne wystawy zachęcają odwiedzających do zbadania wpływu poczty elektronicznej poprzez takie działania, jak zakopanie własnej „e-mailowej kapsuły czasu” lub wyświetlenie monitu o wykonanie e-mailowego testu osobowości, aby odkryć, jakim naprawdę jesteś e-mailerem.

Wydaje się, że teraz jest optymalny moment na opowiedzenie tej historii, ponieważ od ponad dekady mówi się o śmierci e-maili. Za każdym razem, gdy pojawia się nowa „rzecz”, taka jak SMS-y lub media społecznościowe, eksperci spekulują na temat wyginięcia poczty elektronicznej. A teraz, wraz z szybkim rozwojem sztucznej inteligencji, uznaliśmy, że pogawędka o śmierci poczty e-mail jest jeszcze bardziej aktualna. W rzeczywistości dzięki sztucznej inteligencji nasze skrzynki odbiorcze stają się coraz bardziej spersonalizowane. Krótko mówiąc, poczta e-mail staje się mądrzejsza niż kiedykolwiek wcześniej.

wyjaśnia Michelle Taite, dyrektor ds. marketingu w Intuit Mailchimp
Wystawa „Email is Dead” The Design Museum | Intuit Mailchimp
Wystawa „Email is Dead” The Design Museum | Intuit Mailchimp

informacje o projekcie:

nazwa: Email is Dead
muzeum: The Design Museum w Londynie
agencja: Intuit Mailchimp’s Wink
lokalizacja: 224–238 Kensington High Street, Londyn W8 6AG
wystawa: od 28 września – 22 października 2023 roku

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: The Design Museum | Mailchimp | designboom