iPager jest aluzją Google’a do iPhone’a bez RCS

Google w swojej akcji akcji „Get The Message” porównuje iPhone’a do iPagera — wszystko dlatego, że Apple nie chce korzystać z RCS.

iPager #GetTheMessage
iPager #GetTheMessage

W zeszłym roku Google uruchomiło kampanię „Get the Message”, aby wywrzeć nacisk na Apple’a, aby wspierał RCS na iPhonie, a kampania trwa do dziś w ramach kampanii „iPager”. Google naśmiewa się z faktu, że iPhone nie wpiera RCS i nadal korzysta z mającego kilkadziesiąt lat protokołu SMS/MMS do przesyłania wiadomości z użytkownikami Androida — dlatego Google porównuje iPhone’a do „iPagera”. Film przypomina klip ogłoszenia produktu z widokami sylwetki i wolnymi panoramami. „Hello” pojawia się nawet na ekranie iPagera — jako nawiązanie do pamiętnej prezentacji Macintosha z 1984 roku i reklamy iPhone’a z 2007 roku.

Przestarzała technologia przesyłania wiadomości, z której korzysta Apple, nadal wysyła SMS-y na Androidzie. Brak obsługi RCS jest odpowiedzialny za „powodowanie współczesnych koszmarów związanych z wysyłaniem SMS-ów”, takich jak zerowe szyfrowanie, problemy z czatami grupowymi, filmy z pikselami i „niesławna Zielona Bańka”.

Google twierdzi, że „nadszedł czas, aby SMS-y opuściły czat” i chce, aby ludzie wywierali presję na Apple’u, używając hasztagu #GetTheMessage w mediach społecznościowych. Wideo kończy się linkiem do strony Android.com/GetTheMessage i nową animowaną maskotką.

Do zabawnych momentów zalicza się fakt, że iPager w rzeczywistości „nie jest na sprzedaż” i jedyną zaletą fikcyjnego gadżetu jest to, że można go przypiąć do paska.

Wartość produkcyjna tego 72-sekundowego filmu (z „Connected” od Stereo MC) jest całkiem niezła – choć mogłaby być krótsza – i możliwa do udostępnienia, co prawdopodobnie jest nadzieją na zmiany. Google już wcześniej udostępniał billboardy w Nowym Jorku po uruchomieniu Get The Message.

Kampania trwa już rok, a Apple właśnie wypuściło nową aktualizację systemu operacyjnego iOS 17. Nie ma tam wsparcia dla RCS. Publiczne podejście zastosowane w tym przypadku przez Google’a jest w dalszym ciągu interesujące, ponieważ poza tym firma utrzymuje dobrą współpracę z Apple’em w innych obszarach, takich jak wykrywanie modułu śledzącego Bluetooth.

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Google | 9TO5Google