Logo Facebooka jest nadal niebieskie, ale teraz jest trochę bardziej niebieskie — być może uda Ci się znaleźć więcej szczegółów.
Meta zaktualizowała identyfikację wizualną Facebooka, która obejmuje odświeżoną ikonę i logo serwisu. W zasadzie to znak (ikona) jest niemal taki sam jak poprzedni, z tą różnicą, że niebieski jest ciemniejszy, a mała litera „f” ma kilka subtelnych poprawek. Nowe logo możesz zobaczyć na obrazku u góry tego artykułu.
Oto wyjaśnienie Meta dotyczące zmian:
Naszą intencją było stworzenie odświeżonego projektu logo Facebooka, które byłoby odważniejsze, elektryzujące i ponadczasowe. Każde z charakterystycznych, nowych udoskonaleń zapewnia większą harmonię w całym projekcie, co jest kluczowym elementem tożsamości aplikacji. Osiągnęliśmy to poprzez wprowadzenie bardziej pewnego wyrazu podstawowego niebieskiego koloru Facebooka, który został stworzony tak, aby był bardziej dostępny wizualnie w naszej aplikacji i zapewniał większy kontrast, aby litera „f” się wyróżniała.
Przeczytaj także: Facebook zaprezentował nowe logo korporacyjne
Bardzo podoba mi się określenie „bardziej pewne wyrażenie podstawowego niebieskiego koloru Facebooka”. To dużo słów, żeby powiedzieć, że logo jest w kolorze ciemniejszego błękitu!
Ale żarty na bok, logiczne jest, że Meta tylko nieznacznie poprawia logo Facebooka, zamiast je całkowicie przeprojektowuwać. Meta twierdzi, że z platformy korzysta oszałamiająca liczba 2 miliardów aktywnych użytkowników każdego dnia, co oznacza, że każdą zmianę wizualną dostrzeże wiele osób. Rozumiem, dlaczego Meta decyduje się na wprowadzenie jedynie stosunkowo drobnych poprawek do jednego z najbardziej rozpoznawalnych logo w technologii.
Jeśli chcesz wybrać się w podróż wspomnieniami, we wpisie na blogu Meta opublikowano krótki film przedstawiający historię logo.
Jak wynika z wpisu na blogu, logo Facebooka również zostało zaktualizowane. „Korzystając z naszego niestandardowego kroju pisma Facebook Sans, przeprojektowaliśmy znak słowny i logo, aby zapewnić spójny wygląd i poprawić ogólną czytelność na Facebooku” – informuje Meta. „Podobnie jak zmiany w symbolu logo, te udoskonalenia pozwoliły nam wykorzystać dziedzictwo naszej tożsamości, tworząc jednocześnie silniejszy związek pomiędzy sposobem, w jaki znak słowny łączy się z resztą kroju pisma”.
Sprawdź także jak zmieniło się logo serwisu Facebook w 2015 roku.
Dostępna jest także nowa paleta kolorów – szokująco dużo w niej błękitu – a Meta udoskonaliła także wygląd reakcji. „Dzięki naszej rozszerzonej palecie kolorów mogliśmy wywołać w reakcjach więcej wymiarowości i emocji. Dostosowaliśmy kolory, aby spełniały wytyczne dotyczące dostępności kolorów, dzięki czemu nasza ikonografia jest czytelna w każdym rozmiarze, wystarczająco elastyczna, aby sprostać różnym potrzebom i łatwa w interakcji z ludźmi”.
Meta planuje więcej zmian w wyglądzie Facebooka. Firma opisała aktualizacje jako „pierwszą fazę odświeżonego systemu tożsamości” aplikacji, więc wypatrujcie dalszych poprawek projektowych.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: Meta | The Verge