Dzięki nowemu logo korporacyjnemu Facebooka łatwiej będzie identyfikować firmę matkę Instagrama i WhatsAppa, a może nowe logo ma odwrócić uwagę od problemów Facebooka?
Doniesienia o tym, że Facebook zdecydował się na rebranding okazały się prawdziwe. Firma wprowadziła nowe logo korporacyjne i strategię marki, która, jak ma nadzieję, lepiej rozróżni sam serwis Facebooka od poszczególnych aplikacji, które są w jego posiadaniu.
Nie ma wiele do powiedzenia na temat tego logo, ponieważ jest to po prostu napis „FACEBOOK” napisane zwykłą (choć nowoczesną) czcionką. Jednak nowy styl teoretycznie sprawia, że własność jest wyraźniejsza, gdy widzisz napis „from Facebook” (od Facebooka) umieszczonego w produktach Instagram, WhatsApp, Oculus i innych.
To logo nie dotyczy serwisu społecznościowego. Aplikacja Facebook zachowa własną markę pomimo nowej stylizacji. Możesz spodziewać się, że nowy wygląd pojawi się w ciągu „nadchodzących tygodni”.
Jest to zmiana czysto kosmetyczna. Wiele funkcjonalnych integracji między tymi produktami miało miejsce wiele lat temu. Z pewnością nie wpłynie to na narzekanie użytkowników. W dalszym ciągu prawdopodobnie będzie to jedna z bardziej widocznych zmian na Facebooku, ale nie najbardziej znacząca.
Animacja przedstawiająca różne wariacje kolorystyczne nowego logo:
Przeczytaj także:
źródła: Facebook Newsroom (1) Engadget, TechCrunch

Od 2005 roku zajmuję się komunikacją internetową i e-marketingiem, jestem pasjonatem urządzeń mobilnych oraz nowych technologii – i nie waham się ich używać.