Grupa Play podzieliła się wynikami za 1H 2023 roku

W H1 2023 roku Grupa Play umocniła pozycję lidera rynku: solidne wyniki finansowe, mocny wzrost komercyjny i przełomowe usługi dla domu.

Grupa Play podsumowała pierwsze półrocze 2023 roku dobrymi wynikami finansowymi i biznesowymi. Przychody ogółem wzrosły o 17,6% w porównaniu do pierwszego półrocza ubiegłego roku, do 4,8 mld zł, a przychody z usług mobilnych wyniosły 2,3 mld zł, co oznacza wzrost o 5,8% r/r. Operator zwiększył liczbę raportowanych klientów mobilnych o 2,8% r/r, a także powiększył bazę klientów usług stacjonarnych i dla domu do ponad 2 mln, odnotowując wzrost o 7,8% r/r.

W maju Play wprowadził przełomowe oferty usług dla domu z superszybkim internetem światłowodowym do 5 Gb/s i Telewizją Nowej Generacji z innowacyjnym systemem punktowym, wyznaczając nowy standard korzystania z treści telewizyjnych oraz zapewniając klientom najwyższą jakość usług i wolność wyboru.

Operator utrzymuje pozycję lidera w przenoszeniu numerów, co potwierdza atrakcyjność oferowanych przez niego rozwiązań. Jednocześnie Grupa kontynuuje dynamiczny rozwój mobilnego i stacjonarnego dostępu do infrastruktury dla wszystkich klientów w całej Polsce: indywidualnych, biznesowych i instytucjonalnych.

W pierwszej połowie 2023 roku Play powołał Fundację Wolność Wyboru, która koncentruje się na obszarze edukacji cyfrowej i budowaniu nowoczesnych kompetencji stając się w czerwcu pierwszym partnerem 42 Warsaw, członka znanej na całym świecie akademii kodowania 42.

Najważniejsze dane Grupy Play po drugim kwartale 2023 r.

Wyniki Grupy Play za 1H 2023 roku (infografika)
Infografika: Najważniejsze dane Grupy Play za 1 półrocze 2023 roku

Dobre wyniki biznesowe i finansowe:

  • Liczba raportowanych klientów mobilnych (z wyłączeniem M2M) wzrosła o 2,8% r/r i wynosi blisko 17 mln
  • Liczba aktywnych klientów mobilnych wyniosła 12,9 mln i wzrosła o 1,7% r/r
  • Utrzymanie pozycji lidera w przenoszeniu numerów z bilansem 30,9 tys. numerów
  • Liczba abonentów usług stacjonarnych i domowych wzrosła o 7,8% r/r, osiągając ponad 2 mln
  • Całkowite przychody po pierwszym półroczu 2023 r. wzrosły o 17,6% r/r i wyniosły 4,8 mld zł
  • Przychody z usług mobilnych po pierwszym półroczu 2023 r. wzrosły o 5,8% r/r i wyniosły 2,3 mld zł
  • EBITDAaL po pierwszym półroczu wzrosła o 3,8% r/r i wyniosła 1,9 mld zł

Dynamiczny rozwój i inwestycje w celu zapewnienia klientom dostępu do najwyższej jakości usług w całej Polsce: 

  • Wprowadzenie przełomowych ofert dla domu: Telewizji Nowej Generacji łączącej ofertę telewizyjną z elastycznym dostępem do platform streamingowych w systemie punktowym oraz superszybkiego światłowodu do 5 Gb/s i dwóch abonamentów 5G w cenie jednego
  • Rozwój nowoczesnej infrastruktury mobilnej z liczbą 10 939 stacji na koniec 2 kw. 2023 r., uruchomienie 197 stacji w 2 kw. 2023 r.
  • Dalsza rozbudowa największej w Polsce stacjonarnej sieci szerokopasmowej w otwartym modelu dostępu, obejmującej 3,8 mln gospodarstw domowych, we współpracy z InfraVia Capital Partners, która nabyła 50% udziałów spółki zależnej Play, Polski Światłowód Otwarty Sp. z o.o. W perspektywie średnioterminowej zasięg ten dotrze ponad 6 milionów gospodarstw domowych
  • Rozszerzenie zasięgu usług telewizyjnych i szerokopasmowego internetu, m.in. poprzez nabycie 100% udziałów operatora telekomunikacyjnego Syrion Sp. z o. o.
  • Umowa o współpracy z Exatel, która pozwoli na rozwój kompleksowych rozwiązań telekomunikacyjnych dla biznesu i sektora publicznego
  • Powołanie Fundacji Wolność Wyboru, której celem jest wspieranie inicjatyw na rzecz rozwoju edukacji cyfrowej i nowoczesnych kompetencji poprzez partnerstwo z 42 Warsaw

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Grupa Play