Grupa Play z solidnymi wynikami w 1. półroczu 2022

Grupa Play osiągnęła solidne wyniki biznesowe i finansowe w pierwszej połowie 2022 roku, dzięki najkorzystniejszej ofercie dla klientów oraz finalizacji przejęcia UPC Polska.

Grupa Play - wyniki za 1H 2022 - infografika

Liczba raportowanych klientów mobilnych wzrosła r/r o prawie 8% do 16,5 mln, a łączna liczba abonentów usług stacjonarnych i usług dla domu wyniosła 1,9 mln. Przyspieszyło to w drugim kwartale 2022 r. wzrost całkowitych przychodów o 26% w porównaniu do ubiegłego roku. Rozwijając swoją najnowocześniejszą infrastrukturę mobilną Play przekroczył historyczny kamień milowy uruchomionych 10 tys. stacji bazowych oraz zawarł strategiczne partnerstwo mające na celu zapewnienie 6 milionom polskich gospodarstw domowych dostępu do szybkiego internetu i swobodę wyboru w nowym modelu otwartego dostępu do sieci.

 Najważniejsze dane operacyjne za pierwsze półrocze 2022:

  • Solidne wyniki biznesowe i finansowe po konsolidacji z wynikami UPC:
    • Liczba raportowanych klientów mobilnych (bez M2M) wzrosła o 7,8% r/r osiągając liczbę 16,5 mln. Liczba aktywnych klientów mobilnych wzrosła o 5,6% r/r osiągając 12,7 mln
    • Liczba abonentów usług stacjonarnych i usług dla domu osiągnęła 1,9 mln dzięki dalszemu rozwojowi usługi telewizyjnej PLAY NOW TV i dostępowi do internetu stacjonarnego Play oraz usług UPC. Baza klientów UPC wzrosła o 4% r/r do 1,6 mln
    • Całkowite przychody wzrosły o 26% r/r osiągając w drugim kwartale 2022 r. 2,3 mld PLN
    • Przychody z usług mobilnych wzrosły o 7,3% r/r, do poziomu 1,1 mld PLN w drugim kwartale 2022 r.
    • Przychody z usług wzrosły o 30% r/r osiągając w drugim kwartale 2022 r. 1,9 mld PLN
    • EBITDAaL wzrosła o 79% r/r przekraczając w drugim kwartale 2022 r. poziom 1 mld PLN
  • Finalizacja przejęcia wiodącego dostawcy internetu i usług telewizyjnych UPC Polska z dniem 1 kwietnia br oraz wprowadzenie pierwszej wspólnej, powitalnej oferty już po 7 tygodniach od przejęcia, przy jednoczesnym kontynuowaniu procesu integracji

Przeczytaj także: eSIM w Play nareszcie dla wszystkich klientów 

  • Kontynuacja inwestycji w rozbudowę sieci w celu zapewnienia dostępu do usług najwyższej jakości dla klientów w całej Polsce
    • Przekroczenie historycznego kamienia milowego 10 tys. stacji bazowych, uruchomienie 936 nowych stacji r/r, co łącznie dało 10 031 stacji na koniec drugiego kwartału 2022 r.
    • Umowa z InfraVia Capital Partners o połączeniu sił w ramach spółki celowej, której celem jest zapewnienie 6 milionom polskich gospodarstw domowych szerokopasmowej łączności światłowodowej w nowym otwartym modelu dostępu do sieci
    • Play i UPC na pierwszym miejscu w rankingu ogólnopolskich dostawców internetu organizowanym przez SpeedTest.pl
  • Strategiczne partnerstwa zapewniające dalszy rozwój technologii i innowacyjnych rozwiązań –nabycie udziału większościowego w Redge Technologies lidera rozwiązań wideo online w Polsce i Europie Środkowej
  • Dalsze wsparcie dla Ukrainy
    • Play jako pierwszy operator, podjął natychmiastowe działania wspierające obywateli Ukrainy uciekających przed wojną aby zapewnić niezbędną pomoc na granicy, kontakt z rodziną i bliskimi
    • Dodatkowo Play przekazał 250 000 PLN Polskiej Akcji Humanitarnej aby wesprzeć obywateli Ukrainy

➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!

źródło: Grupa Play