Dzięki zmianom wprowadzonym przez TikToka, użytkownicy będą mieli także więcej możliwości zgłaszania niepożądanych treści (niezgodnych z regulaminem TikToka).
TikTok opublikował raport z postępów prac nad zgodnością z ustawą o usługach cyfrowych na terenie Unii Europejskiej (Digital Services Act – DSA – dyrektywa mająca na celu poprawę moderacji na platformach społecznościowych i walkę z nieodpowiednimi treściami), która zacznie obowiązywać od 28 sierpnia br. Użytkownicy będą mieli m.in. więcej możliwości zgłaszania niepożądanych treści. Natomiast osoby z Europy, w wieku 13-17 lat, nie będą widzieć na platformie spersonalizowanych reklam.
Sprawdź też: Staruje projekt TikTok Clover w zakresie ochrony danych osobowych w Europie
Nowością będą powiadomienia dotyczące przyczyny usuniętych treści. TikTok umożliwi wyłączenie personalizacji treści. Dzięki czemu treści będą bardziej różnorodne. Osoby z Europy, w wieku 13-17 lat, będą mogły wyłączyć personalizację reklam.
Nowy, łatwiejszy sposób zgłaszania niedozwolonych treści
W nadchodzących tygodniach, użytkownicy z Europy (konkretnie z Europejskiego Obszaru Gospodarczego) otrzymają dodatkową opcję raportowania treści łamiących regulamin platformy, w tym również reklam. Osoba zgłaszająca będzie mogła wybrać powód zgłoszenia z listy kategorii, takich jak: mowa nienawiści, nękanie czy przestępstwa finansowe. TikTok udostępni specjalny przewodnik, który wyjaśni jak definiowane są poszczególne kategorie. Zgłoszone materiały w pierwszej kolejności zostaną poddane weryfikacji w odniesieniu do Wytycznych Społeczności* i w razie ich naruszenia, globalnie usunięte.
W przypadku braku jednoznacznej odpowiedzi, zespół moderatorów oraz eksperci prawni ocenią, czy treść narusza prawo w danym kraju i lokalnie zablokuje dostęp do materiału. Zarówno osoba zgłaszająca, jak i osoba, która opublikowała treść zostaną powiadomione o decyzji i jej uzasadnieniu. Możliwe będzie odwołanie się od decyzji.
Szczegóły moderacji treści
Zgodnie z DSA, TikTok będzie dostarczał europejskim użytkownikom więcej informacji dotyczących moderacji treści. Przykładowo, jeśli materiał zostanie zaklasyfikowany jako nieodpowiedni do rekomendacji użytkownikom w sekcji „Dla Ciebie”, udostępnione zostanie wyjaśnienie decyzji. Zainteresowani otrzymają również komunikat o tym czy materiał został usunięty automatycznie czy przez moderatora. Zarówno twórcy, jak i osoby zgłaszające, zostaną również poinstruowani w jaki sposób odwołać się od decyzji.
Szczegóły systemu rekomendacji
W związku z ustawą DSA, TikTok wkrótce udostępni możliwość wyłączenia personalizacji treści. Po skorzystaniu z tej opcji, w sekcji „Dla Ciebie” oraz „LIVE” będą wyświetlane materiały pochodzące z regionu zamieszkania konkretnego użytkownika oraz z całego świata, a nie tylko te związane z zainteresowaniami. Wyszukiwarka będzie pokazywała również wyniki złożone z popularnych treści regionalnych i w preferowanym języku. Listy obserwowanych kanałów i znajomych zostaną uszeregowane chronologicznie, a nie na podstawie profilu użytkownika.
Zmiana w spersonalizowanych reklamach
TikTok kontynuuje swoje wysiłki na rzecz bezpieczeństwa młodzieży, dlatego osoby z Europy, w wieku 13-17 lat nie będą widzieć na platformie spersonalizowanych reklam. Tę opcję będzie można włączyć i wyłączyć w ustawieniach konta.
Wypełnianie zobowiązań
TikTok deklaruje, że będzie kontynuował prace nad wypełnianiem zobowiązań wobec regulacji europejskich i wyznaczał branżowe standardy poprzez innowacyjne rozwiązania w zakresie narzędzi oraz współpracę z partnerami, organami regulacyjnymi i prawodawczymi oraz społeczeństwem.
Więcej na temat ustawie o usługach cyfrowych (DSA) można znaleźć na stronie Komisji Europejskiej.
* Wytyczne Społeczności oraz Warunki korzystania z usługi są dokumentami określającymi, które treści są dozwolone, a które niepożądane na platformie. Zasady te dotyczą wszystkich użytkowników i działają w odniesieniu do wszystkich treści publikowanych na TikToku. W celu egzekwowania zasad, platforma korzysta z moderacji maszynowej oraz zespołu moderatorów, których zadaniem jest identyfikacja i podejmowanie odpowiednich działań wobec kont i materiałów, które naruszają regulamin.
➔ Obserwuj nas w Google News, aby być na bieżąco!
źródło: TikTok Polska